کد خبر: 1132446
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
وکیل رئیس جمهور آمریکا خبر داد که در جریان تفتیش خانه شخصی بایدن، شش سند محرمانه مربوط به زمان حضور بایدن در مجلس سنا و همچنین معاونت دولت اوباما کشف شده است.
در ادامه پیداشدن اسناد محرمانه مربوط به دوران معاونت «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا در خارج از کاخ سفید، اکنون از کشف اسناد بیشتری خبر می‌رسد.

«باب باوئر» وکیل بایدن بامداد یکشنبه خبر داد که ۶ سند محرمانه دیگر در جریان تفتیش خانه شخصی بایدن در شهر ویلمینگتون واقع در ایالت دلاوِر کشف شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه باوئر با اشاره به بازرسی مأموران وزارت دادگستری از خانه بایدن، آمده است: «برخی از اسناد طبقه‌بندی‌شده و متعلقات آن مربوط به دوران حضور بایدن در مجلس سنای آمریکا است و سایر اسناد مربوط به دوران حضور او به عنوان معاون اوباما می‌باشد».

وی خبر داد که مأموران وزارت دادگستری همچنین یادداشت‌هایی را که بایدن شخصاً در زمان معاونت رئیس جمهور آمریکا نوشته بود، ضبط کرده‌اند.

وکیل بایدن ضمن بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا به وزارت دادگستری اجازه تفتیش خانه را داده بود، اظهار داشت که این وزارتخانه اما خواسته بود که پیش از انجام شدن این بازرسی، خبر آن رسانه‌ای نشود.

به نوشته رویترز، باوئر همچنین افزود که نه بایدن و نه همسرش در جریان این تفتیش - که روز شنبه انجام شد - در خانه شخصی خود حضور نداشتند.

پیش از این، «جیمز کومر» رئیس کمیته نظارت در مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود بایدن مانع تحقیقات شفاف درباره اسناد محرمانه کشف‌شده مربوط به خود شده است. (جزئیات بیشتر)

بامداد یکشنبه همچنین منابع آگاه گفتند که «ران کلاین» رئیس کارکنان کاخ سفید قصد دارد در هفته‌های پیش رو از سمت خود کناره‌گیری کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار