کد خبر: 1120656
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
دولت ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: توکیو برای نفت خام وارداتی از روسیه سقف قیمتی اعمال کرد، اما نفت خام وارداتی از میدان نفت و گازی ساخالین ۲ که در آن سهام دارد، از این امر مستثنی است.

به گزارش رویترز، دولت ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد، توکیو برای نفت خام وارداتی از روسیه سقف قیمتی اعمال کرد، اما نفت خام وارداتی از میدان نفت و گازی ساخالین ۲ از این امر مستثنی است.

این تصمیم ژاپن به دنبال توافق کشور‌های عضو گروه ۷ و استرالیا در روز جمعه برای محدود کردن قیمت نفت خام روسیه به رقم ۶۰ دلار در هر بشکه گرفته شده است. این کشور‌ها این اقدام را با هدف محدود کردن درآمد‌های نفتی روسیه پس از جنگ اوکراین انجام داده اند.

دولت ژاپن در این بیانیه اعلام کرده است، استثنا کردن نفت خام پروژه شرق دور «ساخالین ۲» در روسیه که شرکت‌های انرژی ژاپن، پس از خروج شرکت «شل» از این پروژه در آن سهام دارند، «باتوجه به امنیت انرژی ژاپن» صورت گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است، اقدامات بیشتر در مورد محصولات نفتی روسیه که قرار است از ۵ فوریه ۲۰۲۳ آغاز شود، متعاقبا اعلام خواهد شد.

میدان نفت و گاز ساخالین در استان ساخالین روسیه در شرق دور واقع شده است که توکیو برای تامین امنیت انرژی خود و کاهش وابستگی به نفت غرب آسیا در آن سرمایه گذاری کرده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار