کد خبر: 1120037
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات "جو بایدن" در خصوص مذاکره در مورد اوکراین اعلام کرد رئیس‌جمهوری روسیه آماده گفت‌وگو و دیپلماسی است اما از اوکراین خارج نمی شود.

پس از آنکه «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد داد برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری روسیه آماده است، کرملین نیز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» آماده گفت‌وگو بر سر حصول راه‌حل احتمالی در اوکراین بوده و به دیپلماسی اعتقاد دارد.

بایدن روز گذشته طی اظهاراتی در حضور «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: تنها راه پایان جنگ اوکراین این است که پوتین نیروهایش را خارج کند و اگر وی به دنبال خاتمه این درگیری است، من آماده صحبت با او هستم.

در همین حال «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات بایدن، لحنی صلح طلبانه به خود گرفت و گفت که پوتین آماده مذاکره است اما روسیه از اوکراین خارج نمی شود.

وی سپس افزود: رئیس‌جمهوری روسیه همیشه برای اطمینان از حصول منافع ما برای مذاکره آماده بوده، هست و خواهد بود.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: پوتین نیز تاکنون نسبت به آغاز آنچه که "عملیات نظامی ویژه" روسیه در اوکراین نامیده، ابراز پشیمانی نکرده و آن را لحظه ای توصیف کرده که روسیه سرانجام پس از دهه ها تحقیر به دنبال فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ در برابر هژمونی استکباری غرب ایستاده است. اوکراین و غرب می گویند، پوتین هیچ توجیهی برای یک جنگ اشغال گرایانه امپریالیستی ندارد و دولت کی‌یف هم اعلام کرده است تا زمانی که آخرین سرباز روس از خاکش بیرون رانده نشود، به نبرد ادامه می دهد.

سخنگوی کرملین نیز در ادامه اظهاراتش تاکید کرد که واشنگتن با امتناع از به رسمیت شناختن سرزمین های جدید به عنوان بخشی از خاک روسیه مانع هرگونه سازش بالقوه است.

وی سپس ادامه داد: این امر به طور قابل توجهی تلاش برای گفت‌وگو را پیچیده می کند.

جنگ در اوکراین تاکنون تلفات جانی سنگینی بر جای گذاشته و بزرگترین رویارویی میان مسکو و غرب از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ بشمار می رود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار