کد خبر: 1119044
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:
نگاهداری با بیان اینکه فرهنگ بسیجی محدود به جغرافیا نیست، گفت: فرهنگ بسیجی فراسوی مرز‌های جمهوری اسلامی در حال شکل گیری و گسترش است.

مراسم گرامیداشت هفته بسیج، امروز (دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱) با حضور خانواده معظم شهید حسن تهرانی مقدم، شهید احسان آقاجانی معمار و شهید مهدی اثنی عشری و با سخنرانی سید محمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران و بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این مراسم، ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج بیشتر از اینکه یک سازمان باشد یک فرهنگ است و فراگیری این فرهنگ در کشور، باعث خوشبختی و خرسندی است.

وی افزود: مروری بر تعاریف امام خمینی (ره) از بسیج مستضعفان نشان می‌دهد که ایشان فعالیت‌های بسیج را محدود به زمان و تاریخ نمی‌دانستد، بلکه در تاریخ هر جا جبهه حق در برابر جبهه باطل ایستادگی کرده، فرهنگ بسیج جاری بوده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه فرهنگ بسیجی محدود به جغرافیا نیست، تاکید کرد: فرهنگ بسیجی فراسوی مرز‌های جمهوری اسلامی در حال شکل گیری و گسترش است.

وی با بیان اینکه عرصه‌های فعالیت بسیج نیز محدودیت نمی‌شناسد، عنوان کرد: فعالیت‌های بسیج در حوزه خاصی تعریف نشده است، بلکه در حوزه‌های مختلف علمی، فنی، سازندگی، فرهنگی و اجتماعی گسترش دارد، بسیج در واقع فرهنگی است که هرجا جبهه حق احساس نیاز کند، حضور پیدا کرده تا نیازمندی‌ها را مرتفع کند، لذا فرهنگ بسیج محدود به تاریخ، جغرافی و یا حوزه‌های فعالیتی خاص نیست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: دشمن در جبهه باطل اهمیت فرهنگ و مکتب بسیج را به خوبی می‌شناسد و تمام تلاش خود را به عرصه میدان آورده است تا به فرهنگ بسیجی ضربه وارد کند.

وی تاکید کرد: همه هویت بسیج مردمی بودن این فرهنگ است و دشمن تلاش می‌کند تا بتواند بین بسیج و مردم فاصله ایجاد کند. در مقابل این تهدید می‌بایست جذب فراگیر بسیج از آحاد مردمی ادامه یابد تا آن دسته از مردم که واقعا هدف خدمت رسانی دارند در این عرصه حضور پیدا کنند.

نگاهداری همچنین تاکید کرد که دشمن در فعالیت‌های ضدتبلیغاتی خود علیه بسیج، سعی دارد روح اخلاص از بسیج بزداید که بی‌تردید در این مسیر با شکست مواجه خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان با تاکید بر اینکه جهاد مخلصانه مولفه ذات بسیج است، گفت: تفاوت بین یک نیروی اداری معمولی و یک نیروی کار بسیجی در سه مولفه بصیرت، اخلاص و جهاد عملی در بسیجیان است.

در پایان این مراسم که با حضور و سخنرانی سید محمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران برگزار شد، از خانواده‌های محترم و معظم شهدا تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار