کد خبر: 1119000
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
مخبر:
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایجاد فرصت و ظرفیت‌های جدید اشتغال برای خوزستان ضرورت جدی دارد، گفت: برنامه دولت برای ایجاد شهر‌های پتروشیمیایی و مولد کشاورزی می‌تواند اشتغالزایی در این استان را افزایش دهد.

معاون اول رئیس جمهور در نشست با مجمع نمایندگان خوزستان، به بررسی مسائل و مشکلات این استان پرداخت و با اشاره به اینکه ایجاد فرصت و ظرفیت‌های جدید اشتغال برای این استان ضرورت جدی دارد، گفت: برنامه دولت برای ایجاد شهر‌های پتروشیمیایی و مولد کشاورزی می‌تواند اشتغالزایی در این استان را افزایش دهد محمد مخبر، امروز دوشنبه در نشست با مجمع نمایندگان خوزستان، با اشاره به جریانات اخیر کشور و تلاش گسترده دشمنان برای ضربه‌زدن به ایران، اظهار داشت: غرب، بیشترین حمایت از این آشوب‌ها را در طول تاریخ داشته است.

ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال در خوزستان ضرورت جدی دارد

مخبر، خوزستان را استانی پر اهمیت و با کارکرد ملی توصیف کرد و گفت: استان خوزستان با وجود ظرفیت‌های متعدد و گسترده در بخش‌های مختلف، نباید از مشکلاتی مانند بیکاری و فقر رنج ببرد.

معاون اول رئیس جمهور، اقتصاد دریامحور را از مزیت‌های کشور برشمرد و تصریح کرد: ایران از ۲۷۰۰ کیلومتر ساحل برخوردار است و ۴۰۰ کیلومتر به اقیانوس دسترسی دارد که با اتکا به این ظرفیت‌ها می‌توان در کشور تحول ایجاد کرد.

مخبر با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای این استان ضرورت جدی دارد، اظهار داشت: برنامه دولت برای ایجاد شهر‌های پتروشیمیایی و شهر‌های مولد کشاورزی می‌تواند ظرفیت‌های اشتغالزایی در این استان را افزایش دهد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مسائل و مشکلات اصلی استان خوزستان بر کسی پوشیده نیست، از نمایندگان استان خواست چند پیشنهاد کلیدی و راهگشا برای ایجاد تحول جدی در خوزستان طراحی کنند تا این پیشنهاد‌ها در دستور کار دولت قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست از استان خوزستان به عنوان محور امنیت غذایی ایران یاد کرد و از برنامه این وزارتخانه برای پیگیری و حل مشکلات کشاورزان در کشور خبر داد.

در این نشست که معاون رئیس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود درباره چالش‌های اصلی استان در خصوص آلودگی و مشکلات زیست محیطی، خشکسالی و تنش آبی، حاشیه‌نشینی، بیکاری، زیرساخت‌های آب و فاضلاب، کشاورزی، مناطق آزاد و شرکت‌های نفتی پرداختند و پیشنهاد‌هایی برای توسعه استان و رفع چالش‌ها ارائه کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار