کد خبر: 1118621
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
در تجمعاتی که این روزها در تعدادی از شهرهای خارج از کشور برگزار می‌شود، حضور تجزیه‌طلبان غلبه پیدا کرده است اما بی‌بی‌سی فارسی تلاش دارد آن‌ها را «چپ‌گرا» و البته غیرملی بنامد.
  •  
روز گذشته در تعدادی از شهرهای خارج از کشور تجمعاتی در حمایت از اغتشاشات ایران و اقدامات تجزیه‌طلبانه احزاب کُرد همچون کومله و دموکرات برگزار شد.

در بیشتر این تجمعات به‌خصوص در تجمعی که در پاریس برگزار شد، شرکت‌کنندگان پرچم‌های غیرایرانی و متعلق به احزاب تجزیه‌طلب همچون حزب دموکرات، کومله و پژاک حمل می‌کردند.

بی‌بی‌سی فارسی که پیش از این خبرنگارش (رعنا رحیم‌پور) از مأموریت اینترنشنال برای گفتگو با احزاب تجزیه‌طلب کردستان خبر داده بود و این رسانه نیز از گفتگو با آن‌ها ابا دارد، از عنوان «چپ‌گرایان» برای تجزیه‌طلبان استفاده کرد.

«چپ‌گرا» عنوانی است که برای گروه‌ها و احزابی که به افکار کمونیستی و سوسیالیستی تمایل دارند و در دوره شوروی با آن دولت ارتباط داشتند به‌کار می‌رود، در حالی که اکنون بسیاری از این گروه‌ها مورد حمایت سیاسی و مالی دولت‌های غربی هستند و با اسرائیل نیز همکاری نزدیکی دارند.

همچنین با نگاهی که بی‌بی‌سی به این گروه‌ها دارد، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را هم که سابقه اقدامات تروریستی در ایران و عراق دارد، می‌توان «چپ‌گرا» نامید.

این در حالی است که اینترنشنال در روزهای گذشته بارها با سران احزاب تجزیه‌طلب کُرد گفتگو کرده و حتی به‌تازگی میهمان این برنامه گفته است: «همه باید بگوییم که تجزیه‌طلب هستیم.»

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار