کد خبر: 1118567
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
طبق ابلاغیه گمرک
طبق ابلاغیه گمرک ایران، واردات لیفتراک مستعمل با ظرفیت ۱۰ تن و بالاتر و با قدمت سال حداکثر ۱۰ سال آزاد شد.

علی وکیلی مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران موضوع آزادسازی واردات لیفتراک مستعمل با ظرفیت ۱۰ تن و بالاتر و با قدمت سال حداکثر ۱۰ سال را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: پیرو بخش نامه اجرایی شماره ۶۵/۷۳/۱۱۳/۲۶۹۳۳/۹۳/۲۸۷۱۳ مورخ ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ این مرکز، به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰/۱۹۶۰۳۵ مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ اداره کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع تصمیمات متخذه در جلسات مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ کمیسیون ماده یک آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مبنی بر اعمال شرط قدمت ساخت حداکثر ده سال برای واردات فقط لیفتراک مستعمل تحت ردیف تعرفه ۸۴۲۷۲۰۱۲ با ظرفیت ده تن و بالاتر ارسال می‌گردد.

خواهشمند است دستور فرمائید پس از ارائه ثبت سفارش فقط با ارز متقاضی و منطبق با مشخصات کالا‌های وارداتی و اعمال سایر مقررات مربوطه و ارائه مجوز‌های قانونی صرفاً از لحاظ مستعمل بودن و حداکثر سال سخت قابل ورود اقدام لازم معمول دارند. بدیهی است کماکان واردات و ترخیص کالا‌های مستعمل از طریق بازارچه‌ها امکان پذیر نیست لذا ورود لیفتراک‌های مستعمل تحت تعرفه ۸۴۲۷۲۰۱۲ با قدمت بیش از ده سال مجاز نیست. همچنین اقلام مشمول قانون خودرو نیز از شمول این موافقت نامه خارج است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار