کد خبر: 1118378
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
در شرایطی که رئیس سابق شاباک درباره تشدید ناامنی ها در اراضی اشغالی هشدار داده، نتایج جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد که جامعه صهیونیستی امیدی به نتانیاهو برای بهبود وضعیت ندارد.
رئیس اسبق سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شاباک پیش‌بینی کرد که اوضاع در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸، کرانه باختری و به ویژه قدس به مراتب از وضعیت کنونی بدتر شده و به سمت تشدید تنش و درگیری‌ها پیش برود.

عامی ایالون در گفتگو با رادیو ۱۰۳ اف ام با اشاره به عملیات چند روز پیش در قدس اشغالی، تصریح کرد که ما در مرحله تشدید تنش و درگیری‌ها قرار داریم و باید بدانیم اوضاع به کدام سمت پیش می‌رود و به اعتقاد من، اوضاع به سمت و سویی خطرناک پیش می‌رود و نمی‌دانم که می‌توان آن را انتفاضه نامید یا خیر.

ایالون تصریح کرد که در صورت شعله‌ور شدن انتفاضه، توقف عملیات‌های انفرادی و گروهی فلسطینیان امکان پذیر نخواهد بود.

وی عنوان کرد که در صورت تشدید تنش و درگیری‌ها، افراد زیادی کشته و زخمی خواهند شد.

قطع امید از کابینه نتانیاهو

در تحولی دیگر، نتایج یک نظرسنجی که شب گذشته نتایج آن منتشر شده، حاکی از آن است که کابینه جدید رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو قادر به ایجاد راه حلی برای عملیات‌های مقاومتی روزافزون فلسطینیان نخواهد بود.

بر پایه نتایج این نظرسنجی که یک مرکز تخصصی برای شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داده، ۵۲ درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند که نتانیاهو و بن گویر راه حلی سحرآمیز برای مقابله با عملیات‌های فلسطینیان ندارند و ۳۱ درصد گفته‌اند آن‌ها احتمالاً بتوانند با این عملیات‌ها مقابله کنند.

این در حالی است که ۵۵ درصد از طرفداران احزاب هم‌پیمان با نتانیاهو گفته‌اند که کابینه جدید قادر به مقابله با عملیات‌های مقاومتی خواهد بود.

از سوی دیگر، ۶۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از انتصاب اسموتریچ به عنوان وزیر دارایی ابراز نارضایتی کردند. این در حالی است که ۲۸ درصد از این مسئله رضایت دارند و ۶۱ درصد نیز با انتصاب آریه درعی به عنوان وزیر امور داخلی اعلام مخالفت کردند و در مقابل ۳۳ درصد گفته‌اند از این مسئله رضایت دارند و ۵۵ درصد نیز با انتصاب یواو گالانت به عنوان وزیر جنگ مخالفت و ۳۲ درصد از آن اعلام حمایت کرده‌اند.

در رابطه با انتصاب ایتمار بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی نیز ۴۹ درصد اعلام رضایت کرده و ۴۶ درصد گفته‌اند که مخالف هستند، اما از طرفی هم ۸۰ درصد از طرفداران ائتلاف نتانیاهو گفته‌اند که با این اقدام مخالفند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار