کد خبر: 1118043
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سه روز پیش در جلسه‌ای که داشتیم پروژه‌ای در حوزه فضایی تعریف و پیشنهاد داده شد این پروژه به یاد شهید علی‌وردی، به نام «آرمان» باشد.

سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ دانشجویی «برای ایران» ضمن تبریک هفته بسیج، خطاب به خانواده شهید علی‌وردی اظهار داشت: شهید علی‌وردی شهیدی خاص است و همیشه برایمان سؤال بود چگونه حادثه عاشورا رقم خورد، اما شهید علی‌وردی تمام این گره‌های ذهنی را باز کرد.  

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر پیکر سردار جعفری در تهران در حال تشییع شدن است، عنوان کرد: شهید جعفری از ابتدا استعداد خوبی از خود نشان داد و از جنوب کشور به تهران و در نهایت برای عملیات‌های مستشاری به سوریه منتقل شد، شهید جعفری سه فرزند داشت و برای مأموریت‌ها از خانواده دور بود و چند روز قبل به روش دردناکی به شهادت رسید.  

جعفرآبادی پیرامون اهمیت ماهواره‌بر قائم ۱٠٠ یادآور شد: این ماهواره‌بر از سوخت جامد استفاده می‌کند که موتور آن پس از ساخت موتوری ساده، ارزان قیمت و متناسب با اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از کشور‌هایی است که با الگوی دیگر کشور‌ها جلو نرفته است، زیرا اگر بخواهیم راه موجود را پیش ببریم، همیشه عقب خواهیم ماند، گفت: در همین راستا راهی میانبر را انتخاب کردیم، پهپاد‌ها از زمان دفاع مقدس وجود داشت، اما همیشه جزو محصولات درجه ۲ و ۳ بود، اما با حضور سردار حاجی‌زاده، صنعت پهپاد پیشرفتی چشمگیر کرد و در این راستا صنعت پهپادمان، صنعتی بومی است و در حال حاضر همه نوع پهپادی داریم.  

جعفرآبادی با اشاره به انواع پهپاد‌های موجود در کشور بیان داشت: یکی از ابتکارات ایرانیان پهپاد ضدهوایی است که به هواپیما‌های دشمن اصابت می‌کند و چندبار تست شده و این مورد قدرتی جدید در کنار قدرت موشکی است.  

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نگرانی جامعه کارشناسی دشمن از قدرت پهپادی ایران اسلامی بیشتر از قدرت موشکی است چرا که در منطقه، به‌عنوان رتبه اول قدرت پهپادی قرار داریم.  

وی پیرامون نیرو‌های حاضر در هوافضای سپاه پاسداران اظهار داشت: نیرو‌های حاضر در هوا فضای سپاه اکثرا نیرو‌های جوان و دهه ۶٠ و ۷٠ هستند، حتی اخیرا دهه هشتادی‌ها را نیز جذب می‌کنیم و تمام آن‌ها در دانشگاه‌های داخل کشور درس خوانده‌اند.

جعفرآبادی خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم گفت: به تمام بسیجیانی که دل در گرو نظام دارند می‌گویم، در یک دهه اخیر در آستانه انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم که ابعاد مختلفی دارند و بنا به قول رهبر انقلاب اگر کشور‌ها با این فناوری‌ها همراه نشوند از بین خواهند رفت.  

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان در فضای مجازی فکر می‌کنند ایران را فتح کردند، اما زمانی که چنین تجمع‌هایی را می‌بینند ناامید می‌شوند، افزود: در این مدت در اتفاقاتی که در کشور رقم خورد، باید جبهه‌ها را از یکدیگر جدا کرد، در این راستا طبق آیه قرآن باید با افرادی که قصد تجزیه دارند با تمام قوا مقابله کرد، ممکن است در دانشگاه نیز عده‌ای معترض باشند، اما در این مکان نیاز است رفتار بسیجیان متفاوت باشد و با حکمت و موضع حسنه با آن‌ها برخورد کنید.  

وی در پایان خبر داد: سه روز پیش در جلسه‌ای که داشتیم پروژه‌ای در حوزه فضایی تعریف و پیشنهاد داده شد این پروژه به یاد شهید علی‌وردی، به نام «آرمان» باشد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار