کد خبر: 1117503
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین مطرح کرد؛
معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج با کمک مردم به اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و محروم کمک می‌کند، گفت: ما در بسیج اعتقاد جدی به ایجاد شغل‌های خانگی برای روستائیان و مناطق محروم و همچنین مراقبت از سفره مردم داریم.
سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین در مورد طرح‌های بسیج برای اشتغال‌زایی به ویژه در مناطق روستایی اظهار داشت: اولویت قرارگاه جهادی، علمی و قرارگاه اقتصادی مقاومتی، بحث اشتغال است، در قرارگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد فرصت‌های شغلی دنبال می‌شود و ما در بسیج اعتقاد جدی به ایجاد شغل‌های خانگی برای روستائیان و مناطق محروم و همچنین مراقبت از سفره مردم داریم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمود؛ سفره مردم نباید کوچک شود.
 
معاون هماهنگ‌کننده بسیج گفت: یکسری پروژه‌های کلان مانند آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری، همچنین به مناطق محروم و مناطق آزاد دنبال می‌شود. گرچه پروژه‌های بزرگ مانند احداث پتروشیمی یا نیروگاه نیازمند بودجه کلان و زمان‌بر است، در عین حال اشتغال هم ایجاد می‌کند، اما پروژه‌هایی که بسیج دنبال می‌کند عمدتا پروژه‌های کوچک و اشتغال‌زا است.
 
سردار معروفی گفت: به عنوان مثال پروژه‌های پرورش دام سبک و سنگین، احداث مرغداری، مزرعه پرورش ماهی، زنبورداری، پرورش قارچ و سایر رشته‌های کشاورزی برای اشتغال روستائیان اجرا می‌شود. همچنین صنایع دستی مانند قالی‌بافی، گلیم‌بافی برای ایجاد اشتغال خانگی و روستایی دنبال می‌شود. بسیج هم به متقاضیان تسهیلات می‌دهد، البته تسهیلات با کمک منابع خود مردم و از طریق صندوق‌ قرض‌الحسنه مردمی پرداخت می‌شود که بسیج نقش تسهیل‌گر و راهنما دارد.
 
وی گفت: امسال هم در طرح پنل‌های خورشیدی کارهای بزرگی انجام شده و مردم در روستاها با نصب پنل‌های خورشیدی هم از نظر برق خودکفا می‌شوند و هم درآمدی برای خانوار ایجاد می‌شود.
 
سردار معروفی ادامه داد: موضوعاتی که براساس نیاز جامعه هدف و مناطق محروم و روستایی دنبال می‌شوند، در هماهنگی با دولت پیگیری می‌شود و امسال بهتر از سال قبل هماهنگی انجام شده است و  تلاش می‌شود سال 1402 با برنامه بهتری این موارد اشتغال‌زا در مناطق روستایی و محروم دنبال شود.
 
وی همچنین اظهار داشت:‌ طرح‌های بسیج برای اشتغال خانگی ادامه دارد و در راستای جهاد اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی و همچنین توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی که منجر به اشتغال مردم می‌شود، دنبال می‌شود و نمی‌گذاریم این روند ضعیف شود.
 
معاون هماهنگی بسیج مستضعفین تأکید کرد: محور همه کارهای بسیج، حرکت‌های جهادی و مردمی است که پایه کار مردم هستند و منابع را هم مردم می‌آورند و بسیج فقط آموزش، تسهیل‌گری و هماهنگی انجام می‌دهد.
 
بیش از 28 هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی در روستاها با راهنمایی و تسهیل‌گری کارشناسان بسیج راه‌اندازی شده و تاکنون بیش از 5 هزار میلیارد تومان منابع به صورت قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال به خود اعضای این صندوق‌ها پرداخت شده است که این صندوق‌ها به هیچ‌وجه دولتی نبوده و با منابع مردمی و برای هدف ایجاد اشتغال پرداخت شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار