کد خبر: 1110949
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دیدار با رئیس فدراسیون‌ اتاق‌های بازرگانی این کشور با تاکید بر اهمیت افزایش ارتباطات میان جامعه بازرگانی و تجار دو همسایه، خواستار بکارگیری سازوکارهای موثر در راستای رفع موانع ناشی از تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی شد.
در آستانه سفر هیات بازرگانی پاکستان به تهران و برنامه سفر هیات تجاری کشورمان از جمله رئیس اتاق بازرگانی ایران به پاکستان، نشست بررسی فرصت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور با حضور سفیر ایران و رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) در اسلام‌آباد برگزار شد. 

«سید محمدعلی حسینی» با استناد به تحولات اخیر در مناسبات دوجانبه ایران و پاکستان به ویژه در حوزه‌های بازرگانی و اقتصادی از جمله تقویت مراودات مرزی، گفت: تقویت ارتباطات میان تجار و نیز افزایش تبادل هیات‌ میان اتاق‌های بازرگانی دو کشور اجتناب ناپذیر است. 

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس اتاق بازرگانی ایران به پاکستان و پیرو آن رویدادهای مهم اقتصادی در شهرهای کراچی و لاهور بر گام‌های موثر برای تسهیل تجارت میان دو کشور تاکید کرد.

سفیر کشورمان همچنین با بیان اینکه تقویت تجارت فی مابین نیازمند استفاده از سازوکارهای موثر برای غلبه بر موانع ناشی از تحریم‌های تجاری و یکجانبه است گفت: برای این مهم بر گسترش همکاری‌ها میان بخش خصوصی ایران‌ و پاکستان تاکید می‌شود. 

طرفین در این نشست بر لزوم ارتباطات بین بازرگانان ایران‌ و پاکستان، فعال سازی و سیستم تهاتر، تکمیل و بهره‌برداری از بازارچه‌های مرزی در راستای روان سازی تجارت در مرزهای مشترک تاکید کردند. 

«عرفان اقبال شیخ» رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان نیز با استقبال از پیشنهادات طرف ایرانی، آمادگی نهادهای مرتبط در بخش‌های دولتی و خصوصی پاکستان را برای کمک به گسترش تجارت دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی با استقبال از سفر آتی هیات بازرگانی ایران به کراچی و لاهور، اظهار داشت که حسن همجواری و همسایگی دو کشور ایجاب می‌کند که تجارت مشترک تقویت شود زیرا این در راستای منافع و تامین نیازهای هردو کشور خواهد بود.  

عرفان اقبال با ابراز اطمینان نسبت به نتایج نشست اخیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان و برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی دو کشور در اسلام‌آباد، خواستار افزایش رویدادهای نمایشگاهی میان دو کشور برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متقابل شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار