کد خبر: 1108151
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
وزیر صمت :
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی واحدهای صنعتی راکد کشور با هدف احیای تولید و اشتغال در یکسال گذشته بازپس‌گیری شد.
سیدرضا فاطمی امین روز جمعه در حاشیه بازدید از شرکت آب بند بابل در گفت و گو با خبرنگاران از الکترونیکی شدن واگذاری اراضی صنعتی و تولیدی در کشور خبر داد و افزود: با برنامه ریزی اصولی درصدد بازپس‌گیری اراضی واحدهای تولیدی غیرفعال هستیم.

وی با بیان این که، در استان مازندران مشکل کمبود زمین برای اجرای طرح های توسعه ای و راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی محسوس است، گفت: در ۶ ماه گذشته ۳۵ هکتار از اراضی واحدهای صنعتی راکد در این استان بازپس‌گیری شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در ادامه مسیر برای واگذاری این اراضی بدون استفاده تولیدی و صنعتی به سرمایه گذاران واقعی اقدام می شود که محصول آن ایجاد اشتغال پایدار و تولید خواهد بود.

فاطمی امین اضافه کرد: در ۶ ماهه دوم امسال تمرکز دولت بر روی ایجاد اشتغال پایدار در کشور است چراکه از ابتدای فروردین تا شهریور امسال وضعیت تولید مطلوب بوده و باید تا پایان سال برای کاهش نرخ بیکاری تلاش کنیم.

فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت امروز جمعه به منظور بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی و دیدار با فعالان اقتصادی در قالب سفر کاری یک روزه وارد استان مازندران شد.
وی پس از ورود به استان مازندران در شهرستان آمل مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفت.
وزیر صمت پس از ورود به شهرستان آمل به زیارت امامزاده ابراهیم(ع) رفت و در جوار بارگاه این امامزاده عظیم الشان به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.
فاطمی امین همچنین با حضور در شرکت فرآورده های لبنی کاله در آمل و شرکت آب بند در بابل از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.
بازدید از کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر، صنایع چوب و کاغذ، فولاد البرز ، کشت و صنعت شمال ایرانیان، فاز ۲ شهرک صنعتی ساری و شرکت آرین سینا از دیگر برنامه های کاری فاطمی امین در مازندران است.
همچنین نشست با فعالان اقتصادی مازندران در استانداری پایان بخش سفر استانی و یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مازندران خواهد بود.
حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.
بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار