کد خبر: 1107511
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در حال ساخت و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه زمین آماده بارگذاری داریم.
 

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌گوی تلویزیونی در تشریح جلسه این کمیسیون که با حضور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: موارد متعددی در قالب شکایت نسبت وظایفی که در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، مطرح است؛ در جلسه‌ امروز بخشی از مطالب در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن مطرح شد و ما باید روند اجرای این قانون را که قرار بود سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود، را مورد بررسی قرار دادیم. وزیر محترم راه و شهرسازی نیز گزارشاتی در این باره ارائه کرد و گزارشات مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، سامانه املاک و اسکان بود؛ این موضوع یکی از مسائلی است که متاسفانه با تأخیر مواجه شده و امروز از وزیر خواستیم که شخصی را برای پیگیری موضوع مشخص کند و ان‌شاالله گزارشات آن بر اساس توافقات و تعهدات امروز این وزارتخانه ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خاطر نشان کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت بحث سوانح جاده ای بود که یکی از مشکلاتی است که در کشور با آن مواجه هستیم و مقرر شد وزارت راه سامانه سوانح جاده ای را بر اساس قانون راه اندازی کند و ما بتوانیم نسبت به کنترل دوربین ها این سوانح را کنترل کنیم.

پژمانفر در ادامه به موضوع معلولان اشاره و تصریح کرد: قانونی در رابطه با معلولان وجود دارد که بر اساس آن باید شرکت‌های ریلی و جاده ای به معلولان عزیز بلیت های نیم بها عرضه کنند که این موضوع هم یکی از مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که در این جلسه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت بحث تاخیر در پروازها بود، اگرچه امروز این تاخیرها کاهش پیدا کرده است و وزیر محترم راه نیز نسبت به موارد اعلامی گزارشاتی را ارائه کرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان گفت: ما در حوزه نظارتی خود وظایفمان را انجام می‌دهیم و پیگیر انجام قوانین هستیم و وزارت راه و شهرسازی هم اقدامات خوبی را انجام داده است.

* یک و نیم میلیون قطعه زمین آماده بارگذاری است

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز درباره آخرین وضعیت طرح نهضت ملی اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مسئولیت‌هایی را در کشور دارد و ما هم مسئولیت پاسخگویی را داریم.

وی افزود: امروز مسائل خوبی در جلسه مطرح شد و دوستان از پیشرفت برخی طرح‌ها از جمله سامانه املاک و اسکان، سوانح جاده ای و همچنین  مسئله پرواز مطالبی را در جلسه امروز مطرح کردند که به طور مفصل بحث روی آنها بحث شد و برای اینکه بتوانیم اطلاعات کامل‌تری در اختیار کمیسیون اصل 90 مجلس بگذاریم، از اعضای این کمیسیون دعوت کردیم تا در وزارتخانه ما حضور پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما الان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در حال ساخت داریم و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد زمین آماده بارگذاری داریم که سیر مراحل کمیسیون ماده ۵ آن گذرانده شده است.

قاسمی در پایان گفت: ما موضوع زمین را به طور نسبی حل کرده ایم، به استثنای برخی از استان هایی که صنعت کشاورزی در آن ها رونق داشته و ما اجازه نداریم زمین های کشاورزی را برای بارگذاری مهیا کنیم؛  وزارت راه و شهرسازی در صدد برطرف کردن این مشکلات است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار