کد خبر: 1106754
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: مهار تورم از سیاست‌های کلان و مهم دولت سیزدهم است که اقدامات در این زمینه به صورت ثابت و مستمر پیگیری و رصد می‌شود.

سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کل کشور در گفتگو با خبرنگاران در مشهد افزود: یکی از مهمترین ارکان اصلاح در دولت و نظام بودجه‌ریزی کشور و همچنین در نظام اداری و انضباط مالی کشور، حرکت به سمت اصلاح نظامات مالیاتی است.

وی خاطر نشان کرد: هیچ کشوری پیشرفته از لحاظ اقتصادی را سراغ نداریم که بدون اصلاح نظام بودجه و مالیاتی خود توانسته باشد به پیشرفت‌های اقتصادی و پیشرفت پایدار دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه عملکرد ۶ ماهه امسال امیدوار کننده است، بیان کرد: انتخاب جشنواره شهید رجایی در خصوص ساماندهی امور مالیاتی انتخابی کاملا دقیق و کارشناسی است، زیرا این کارنامه تحقق یافته‌ای است که در سال‌های گذشته شروع شد و رسیدن به این اعداد و ارقام نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: سر فصل مهم دولت مردمی اعتماد به فعالان اقتصادی، تولید کنندگان و اهالی کسب و کار است، از حدود چهار و نیم میلیون اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی ارائه شده در کشور طی سال گذشته حدود سه و نیم میلیون اظهارنامه مالیاتی بدون رسیدگی و با اعتماد به مودیان حقیقی مورد پذیرش قرار گرفته و حدود یک میلیون از طریق موتور ریسک سازمان امور مالیاتی و با تمرکز به مودیان پر خطر مورد بررسی قرار گرفته است.

خاندوزی در خصوص سهولت دسترسی فعالان کسب و کار و مودیان مالیاتی به پرونده‌های مالیاتی و یا گواهی عدم بدهی مالیاتی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم هم گفت: در این مورد مقرر شده است تا پایان پاییز امسال تمام گواهی‌ها به صورت الکترونیکی ابلاغ شود که این مساله موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت و دقت خواهد شد.

وی بیان کرد: مرور عملکرد سازمان‌های امور مالیاتی استان‌های مختلف و شناسایی نقاط قوت و ضعف این سازمان‌ها در خصوص راهبرد‌های مالیاتی کشور در سال دوم دولت مردمی از جمله اهداف اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در مشهد است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار