کد خبر: 1106365
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فریدون حسن

شعار تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد؛ «تا پای جان برای ایران»، شعاری پرمضمون است که این روز‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به کارمان می‌آید.
این روز‌ها که کشور اماج حملات کور رسانه‌ای و عده‌ای خودفروخته است، تیم ملی فوتبال می‌تواند نمادی باشد برای اتحاد و یکدلی میان تمام ایرانیان غیرتمند. تیمی که قرار است در قطر از اعتبار و عزت ایران دفاع کند. تیمی که می‌خواهد ثابت کند هر ایرانی تا پای جان برای اعتلای نام ایران و برای به اهتزاز در آمدن پرچم آن تلاش می‌کند و از هیچ چیز کم نمی‌گذارد. انتخاب این شعار پرمعنا را باید به فدراسیون فوتبال تبریک گفت. شعاری که می‌تواند پایان‌بخش تمامی حواشی موجود در تیم ملی باشد.
ورزشکار ایرانی برای کشورش از جان و دل مایه می‌گذارد و باید حساب اغلب ورزشکاران و فوتبالیست‌های ایران را از برخی که این روز‌ها دانسته و ندانسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند جدا کرد. ورزشکار ایرانی برای مردم کشورش و برای این آب و خاک دلاورانه می‌جنگد و برای بالا بردن پرچم ایران همانطور که شعار سر می‌دهد تا پای جان می‌رود. امروز تیم ملی فوتبال ایران نماد همین اتحاد و همدلی است. تیمی که می‌خواهد نام ایران را در بالاترین قلل افتخار قرار دهد و پرچم را آن بالا به اهتزاز درآورد.
تیم ملی امروز بیشتر از هر زمان دیگری به این اتحاد و یکدستی نیاز دارد. امروز که رسانه‌های معاند سعودی و صهیونیستی کمر به از بین بردن وحدت تیم ملی بسته‌اند و از هیچ شیطنتی برای به انزوا کشیدن ایران دریغ نمی‌کنند، این یکدستی و این همدل بودن لازمه کار ایران برای موفقیت در جام جهانی است، آن‌هم در روز‌هایی که حریفان ایران با نتایج رقم زده عملاً ثابت کرده‌اند طبل‌های توخالی هستند که می‌توان آن‌ها را با اتحاد، یکدلی و جانفشانی به راحتی از سد راه برداشت.
از سوی دیگر باید به انگیزه‌های کارلوس کی‌روش اشاره کنیم، مردی که پیش از این هم بار‌ها ثابت کرده استاد روانشناسی و ایجاد انگیزه و اتحاد در بین شاگردانش است. کی‌روش خوب می‌داند که ادامه این روند همدلی و اتحاد در تیم ملی باعث پیشرفت خواهد بود. او که پیش از این قاب‌های خاطره‌انگیزی را از خود برایمان بجا گذاشته، امروز حساس‌تر از هر زمان دیگری به شاگردانش توصیه می‌کند که باید متحد باشند و خودش هم با ریزبینی خاص خود می‌کوشد تا خللی در این اتحاد ایجاد نشود.
این روز‌ها خیلی‌ها سعی دارند هر طور شده تیم ملی را به حاشیه ببرند، چه در داخل و چه در خارج. برخی هم در داخل چوب برداشته‌اند و کل جماعت فوتبالی را می‌کوبند و معاندان نظام و ایران هم که می‌خواهند با ایجاد دودستگی و چنددستگی در تیم ملی شرایطی را فراهم کنند که کار به انزوای ایران بینجامد. برخی هم سعی می‌کنند پای فیفا را به ماجرا باز کنند و هر طور شده برای تیم ملی ایران حاشیه بسازند.
تا پای جان برای یاران، این شعار این روز‌های تیم ملی فوتبال و تمام ورزشکارانی است که دل و جان‌شان برای ایران است و می‌خواهند موجب عزت و سرافرازی ایران اسلامی باشند. این وحدت باید حفظ شود پس همه با هم تا پای جان برای ایران.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار