کد خبر: 1105502
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
رئیس کارگروه سیما و منظر شهری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مطرح کرد؛
رئیس کارگروه سیما و منظر شهری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: نگاه ما به حوزه معماری در دوره ششم مدیریت شهری، ارتقا هویت شهری مشهد است.
مهدی ناصحی در اجلاس طراحان و سازندگان اظهار کرد: در نشست‌هایی با حضور هنرمندان، اساتید و صاحب نظران، راهبردهای اساسی برای ارتقا سطح ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه معماری، شهرسازی و عمران ارائه می‌گردد؛ اینکه کارگاه‌های گفتمانی برگزار شود تا به ادبیات واحد برای راهبردهای اساسی حوزه ساخت و ساز،‌ دست پیدا کنیم، اقدامی شایسته است.
وی با اشاره به اینکه نگاه ما به حوزه معماری در دوره ششم مدیریت شهری، ارتقا هویت شهری مشهد است؛ هویت شهری آن تصوری است که از شهر در ذهن افراد شهر می‌گیرد، این در حالی است که علت وجودی و شکل‌گیری شهر مشهد وجود مضجع حضرت رضا(ع) است.
رئیس کارگروه سیما و منظر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد: این شهر به اقتضا وجود مرقد مطهر حضرت رضا(ع) شاخص‌هایی دارد که انتظار می‌رود در پنل‌ها و کارگاه‌های این اجلاسیه، مورد بررسی قرار گیرد و معماران و شهرسازان بدان دست پیدا کنند.
ناصحی تصریح کرد: نشست تخصصی هویت توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد و در آن چند سوال مطرح گردید؛ "شاخص‌های اصلی هویت شهر مشهد چه است و مبتنی بر آن، وضعیت موجود شهر چگونه است" از جمله سوالات مطرح شده بود؛ بایستی کمک شود وضعیت مطلوب بر اساس شاخص‌ها و نقشه راه اجرایی گردد.
رئیس کارگروه سیما و منظر شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همه از آشفتگی موجود در عرصه سیما و منظر شهری ناراضی هستند، این در حالی است که مطالعاتی در حوزه ضوابط سیما و منظر توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام شده است.
وی ادامه داد: نمای ساختمان‌ها جزو مشاعات شهر بوده و جزو املاک مردم به شمار نمی‌آید؛ بر این باوریم که اگر هرکسی بخواهد همانگونه که فکر می‌کند و براساس سرمایه خود، نماسازی کند، هیچ هویتی برای شهر باقی نمی‌ماند؛ این در حالی است که در سایر کشورها، مقررات سخت گیرانه‌ای برای حوزه نما درنظر گرفته می‌شود.
ناصحی تاکید کرد: معماری و توجه به این بعد از هنر، بسیار با ارزش و پیشرو است،‌ جهت گیری شما هنرمندان برای ایجاد آثار پایدار در عرصه شهرسازی و معماری و خلق فضاهای ارزشمند، مورد انتظار است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار