کد خبر: 1104105
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
هشدار رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس:
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشره به تعطیلی قریب الوقوع یکی از پلتفرم‌های گیم گفت:به نظر می‌رسد این موضوع ضد همه اقدامات و تلاش‌هایی است که به منظور ارتقاء و حمایت از تولید داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار بوده است.
محمدصادق عابدینی

مجتبی توانگر در گفت و گو با«جوان آنلاین»با اشاره به اینکه قبلا هم در مصاحبه‌هایی تذکر داده بودم که سازمان صدا و سیما نمی‌تواند در حوزه بخش خصوصی مداخلاتی که منجر به توقف فعالیت و کسب و کار شود داشته باشد تصریح کرد: این اقدام نتیجه رفتار صدا و سیما و اقدامات محدود کننده است که منجر به یاس و ناامیدی کارآفرینان این حوزه می‌شود.

عضو شورای عالی راهبری فناوری و تولیدات دانش‌بنیان تاکید کرد: با عنایت به نام‌گذاری امسال با عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از سوی مقام معظم رهبری روا نیست صدا و سیما به این نحوه رفتار با استارت‌آپها ادامه دهد.

وی اظهارداشت: جای تاسف است که یک پلتفرم داخلی دارد به کشور دیگری کوچانده می‌شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بدانیم که این رفتار صدا و سیما و استفاده از منابع رسانه‌ای عمومی به منظور تخریب حیثیت و آبروی استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان نتیجه‌ای جز خروج سرمایه از کشور ندارد.

توانگر یادآور شد: قبلا هم گفته بودم که نباید نیروهای فنی، استارت‌آپی و سرمایه‌گذاران کشور در حوزه دانش‌بنیان و استارت‌آپی را به مهاجرت سوق داد. نباید به هیج کس بهانه‌ای برای خروج سرمایه‌های انسانی و مالی داد. نخبگان کشور را در دو راهی مهاجرت قرار ندهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان داشت: وقتی یک پلتفرم داخلی تعطیل می‌شود یعنی کارد به استخوان کارآفرین‌ها رسیده است.

توانگر ابراز امیداواری کرد: امید است تا پیرو تایید مقام معظم رهبری و ابلاغ «سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی، اهداف و اقدامات کلان» از سوی شورای‌عالی فضای مجازی در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۸ ، وزارت ارشاد به تکلیف قانونی خود در «توسعه نظام محتوا و خدمات محتوایی در فضای مجازی -بند ۲۰ اقدامات کلان سند-» عمل نموده و هر چه سریع‌تر مفاد قانونی لازم را جهت تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارسال نماید.

وی با بیان اینکه "همه می‌دانیم گاها اشتباهاتی از سوی کاربران در پلتفرم‌‌ها رخ می‌دهد و اسباب ناراحتی را بر می‌انگیزد" تصریح کرد: از این رو ضروری است تا از یک‌سو ماهیت کاربرمحور این کسب و کارها را در نظر داشته باشیم و از سوی دیگر مدیران و مسئولان پلتفرم‌ها مساعی جمیله خود را جهت اصلاح این مواردِ سوء به کار گیرند.

عضو شورای عالی بورس واوراق بهادار افزود: فراموش نکنیم این صنایع در کشور ما تازه و بدیع بوده و مدیریت عاقلانه فضای مجازی‌ اقتضاء می‌کند تا از روش‌های هوشمند جهت مدیریت و اصلاح آن استفاده شود و با اتخاذ سعه صدر، رگولاتوری قائده‌مند و پرهیز از تعارض منافع، رویه‌ای اتخاذ شود که بدون نظارت سلیقه‌ای بتوانیم در جهت ارتقای آن در چارچوب مرزهای جغرافیای‌مان تلاش کنیم و مانع کوچ کاربران به پلتفرم های خارجی شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار