کد خبر: 1101233
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
سرویس شبکه های اجتماعی جوان آنلاین: محمد ایمانی تحیلگر سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

دیدید به حرف من رسیدید؟!

یک معامله معیوب (نقد- نسیه) را تصور کنید: عضو خانواده با وجود هشدار‌های شما، دارایی گرانبهای خانواده (مثلا زمین و آپارتمان یا طلا و خودرو) را می‌فروشد، اما در مقابل، یک چک بی محل می‌گیرد.

معامله را هم این گونه ترتیب می‌دهد که ابتدا، سند حقوقی فروش را امضا می‌کند و ما یملک را هم تحویل طرف مقابل می‌دهد، و سپس، چکی را می‌گیرد با این وعده که در آینده نقد خواهد شد. ضمنا، شرط‌های امکان نقد کردن چک را هم در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

تصور کنید هفت سال از این معامله گذشته و معلوم شده که چک، هم بی محل است و هم، گروگان خریدار کلاهبردار.

حالا اگر شما برای زنده کردن اموال خانواده و جبران خسارت، یا وادار کردن طرف مقابل به نقد کردن چک، عرق ریختید و همت به خرج دادید، معنایش این است که نصیحت ناشنوی و خودرایی آن عضو خانواده درست بوده و شما اشتباه می‌کرده اید؟!

برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات، درباره فاجعه حقوقی- سیاسی برجام، دقیقا همین شگرد فرار به جلو را در پیش گرفته اند و با وقاحت می‌گویند: "مگر شما برجام را فاجعه نمی‌دانستید، پس چرا درباره آن مذاکره می‌کنید؟! دیدید از حرف خود برگشتید و به حرف ما رسیدید! ".

انگار نه انگار که این مالباختگی، دستپخت خود آنهاست و دیگران می‌خواهند سنگ انداخته شده در چاه را بیرون بیاورند!

البته عضو عادی یک خانواده، معمولا در چنین معاملات خسارتباری، گرفتار نادانی و غرور و فریب خوردگی می‌شود. اما برخی از بانیان متعمّد برجام که با دیدن فجایع آن ژست طلبکاری می‌گیرند، فراتر از خطا و ندانم کاری، با طرف‌های غربی شراکت دارند، یا پادویی آن‌ها را می‌کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار