کد خبر: 1100871
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
شهردار پایتخت در توضیح درباره بازداشت یکی از مدیران حقوقی شهرداری تهران گفت: این امر توسط مجموعه‌های داخلی شهرداری انجام شده و یک امر صیانتی است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی درباره بازداشت یکی از مدیران شهرداری در بخش حقوقی اظهار کرد: این اتفاق توسط مجموعه‌های داخل شهرداری انجام شده و یک امر صیانتی است و تا ابعاد آن روشن نشود قابل توضیح بیشتر نیست.

وی ادامه داد: یک سال و ۱۲ روز است که خادمی مردم تهران را انجام می‌دهیم و در این مدت توانسته‌ایم در محاکم ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از حقوق را به نفع شهرداری صیانت کنیم و همچنین بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امکان را پس بگیریم.

شهردار پایتخت افزود: مواجهه با فساد را وظیفه خود می‌دانیم و این کار را به صورتی انجام می‌دهیم که استیفای حقوق مردم به صورت عملی صورت گیرد. شرایطی که درباره یکی از مدیران شهری اتفاق افتاده در مسیر رسیدگی است و در صورت روشن شدن ابعاد آن به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

نامه وزیر کشور برای تامین ۶۳۰ واگن مترو

شهردار تهران درخصوص اضافه کردن واگن‌ها و بهبود شرایط متروی تهران گفت: امروز وزیر کشور در نامه‌ای به آقای میرکاظمی بحث تأمین ۶۳۰ واگن برای متروی تهران را مطرح کرد و مسیر این کار در دولت هموار و مصوبات آن گرفته شده است. این فعالیتی که سال‌ها توسط دولت قبل راکد مانده بود امروز توسط این دولت عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این تأمین ۴۲۰ دستگاه واگن داخلی نیز در حال پیگیری است، اضافه کرد: برای ۱۱۳ دستگاه وارد قرارداد شدیم که برای آن دولت ۷۷ میلیون یورو مصوب کرده و مقدمه این کار فراهم است و الباقی را تا ۴۲۰ دستگاه ناظر به تولید داخل حرکت می‌کنیم؛ در واقع مسیر تولید واگن و اضافه کردن آن به مترو فراهم شده است و این واگن‌ها برای سالیان بعد به ناوگان اضافه می‌شود.

ماده ۱۷ ناظر به کمیسیون ماده پنج است که شهرداری تنها تصمیم گیرنده آن نیست

زاکانی درخصوص ماده ۱۷ و برداشت شهرفروشی از آن عنوان کرد: ماده ۱۷ ناظر به تغییر کاربری و کمیسیون ماده پنج است که تغییر کاربری در طرح تفصیلی بررسی می‌شود؛ مسئولیت کمیسیون ماده پنج در سراسر کشور با استانداران استان‌ها است غیر از تهران که مسئولیتش با شهردار است، اما معاونین چند وزارتخانه در این کمیسیون حضور دارند و ما در آن کمیسیون به صورت جمعی تصمیم می‌گیریم و شهرداری به تنهایی تصمیم گیر نیست؛ ضمن اینکه طرح تفصیلی برای سال آینده باید مورد بازنگری قرار بگیرد و ما باید با یک نگاه دقیق در مورد نیاز شهر این تغییرات را اعمال کنیم و درواقع شهر فروشی در این مساله معنایی ندارد.

بسته‌ای از خدمت در مراسم راهپیمایی اربعین ارائه می‌کنیم

شهردار تهران در مورد اقدامات شهرداری برای اربعین یادآور شد: به عنوان بخشی از کاری که هر سال شهرداری دنبال می‌کند با یک گستردگی بیشتر در خصوص خدمت به زوار امام حسین (ع) در اربعین انجام وظیفه می‌کنیم. بخشی از این اقدامات در مرزهایمان با عراق، بخشی ناظر به ترابری داخل عراق و قسمت‌هایی نیز درباره خدمتگزاری در موکب ها، سلامت و ارائه خدمت به زوار و موضوع صیانت است و درواقع بسته‌ای از خدمت ارائه می‌کنیم؛ در ستاد عالی که در وزارت کشور تشکیل شده نیز به عنوان یک بخش فعال خدمتگزاری می‌کنیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار