کد خبر: 1100817
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به حمله جوان لبنانی به سلمان رشدی
ضربه زدن به سلمان رشدی از سوی یک جوان لبنانی واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. سلمان رشدی در پی نوشتن رمان آیات شیطانی و توهین و وهن پیامبر اسلام (ص) از سوی امام خمینی (ره) حکم ارتداد گرفته بود

ضربه زدن به سلمان رشدی از سوی یک جوان لبنانی واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. سلمان رشدی در پی نوشتن رمان آیات شیطانی و توهین و وهن پیامبر اسلام (ص) از سوی امام خمینی (ره) حکم ارتداد گرفته بود. کاربران اجرای این حکم پس از سال‌ها آن هم از سوی جوانی که امام (ره) را ندیده بود نشانه عمق قدرت نرم حضرت امام خمینی (ره) دانستند. برخی نیز این واقعه را دسیسه‌ای از سوی امریکایی‌ها برای تزلزل در توافق نهایی برجام دانستند. کاربران در این خصوص بیان داشتند در صورت صحت این دسیسه سلمان رشدی باید درس عبرتی برای سایر پناهندگان به امریکا و انگلیس باشد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

محمدرضا رهبرپور:
به فرجام رسیدن ترور سلمان رشدی در این روز‌هایی که در امریکا موج اتهام‌زنی ترور، علیه ایران راه افتاده خیلی عجیب نیست؟ سلمان رشدی‌ای که تا پیش از این حفاظت بسیار سخت و دقیقی ازش صورت می‌گرفت، نمی‌توانست مهره سوخته‌ای باشد برای بهره‌برداری‌های بعدی؟
وحید یامین‌پور:
به گمان من حتی اینکه گفته شود حمله به سلمان رشدی مرتد طراحی خود امریکاست، پیام هولناک‌تری برای ایران‌ستیزان دارد که به حمایت شیاطین دل خوش کرده‌اند. مَثل دشمنان ما، چون عقربی است که در محاصره آتش خود را نیش می‌زند. ماجرا این دفعه واقعاً بُرد- بُرد است.
لیا آبنوس:
چند سال پیش زندگینامه خود نوشته سلمان رشدی رو خوندم، یه جا میگه: تیمی که به‌من پیشنهاد نوشتن کتاب رو داد، انگلیسی بودند و اندازه یک محقق مسلمان از اسلام اطلاع کامل داشتند! واسه این چیزاست که میگن اگه سفارت انگلیس نذری هم داد باور نکنید.
محمدرضا باقری:
امریکا و ترامپ، نیروی نظامی ما رو در کشور ثالث کشتند، با گردن افراشته هم اعلام کردند ما زدیم، حالا یه سری‌تون روشنفکر شدید ترور رشدی ملعون رو محکوم می‌کنید که چهارتا غربی خوششون بیاد یا احیاناً دیپورت نشید؟
محمدصادق عبداللهی:
بحث علمی با اندیشمندان مخالف، رویه‌ای ثابت در اسلام بوده و امام (ره) نیز به انتقادات تند افرادی، چون کسروی با نگاهی علمی در کتاب کشف‌الاسرار پاسخ می‌دهند. سلمان رشدی، اما محقق نبود. در رمان آیات شیطانی قصد نقد ندارد؛ تمسخر، توهین و بی‌حرمتی به مقدسات می‌کند که سزاوار حکم ارتداد است.
کاربری با نام «عماد»:
هنوز هم حکم، حکمِ حضرت روح‌الله است...
مهدی خانعلی‌زاده:
«قدرت» یکی از پیچیده‌ترین مفاهیم در علم روابط بین‌الملل است؛ از «بالدوین» تا «نای» هم روایت‌های مختلفی از آن ارائه شده است. چیزی که مشخص است، لزوم اتکای واحد‌های سیاسی به «قدرت ترکیبی» است. فتوای امام خمینی (ره)، قدرت نرم ایران را افزایش داد.
کبری آسوپار:
خشونت فقط گرفتن جان آدم‌ها نیست؛ میلیون‌ها مسلمان در جهان حاضرند جان بدهند، اما به پیامبرشان توهین نشود. از سویی وقتی توهین به مقدسات یک میلیارد مسلمان به «آزادی بیان» تعبیر شد، باید حق داد که برخی از این مسلمانان هم به آزادی در انتخاب شیوه ابراز عقیده (قتل هتاک) معتقد باشند!
سیدمهرداد سید مهدی:
حکم ساب النبی قتل است. هر کسی که بتواند و شرایط مهیا باشد باید این حکم را اجرا کند و اگر در این راه کشته شود، شهید است. البته باید از کید و مکر دشمنان نیز غافل نبود. خداوند بر درجات امام خمینی (ره) بیفزاید. #سلمان_رشدی
حامد شاهمیری:
اگه سلمان رشدی رو نیروی ما زده که دممون گرم تو قلب نیویورک آدم داریم. اگه خودشون زدن که پرونده جدید ضدایران درست کنن، یعنی نیروی خودشونم میزنن! قابل توجه مصی‌علینژاد.
کاربری با نام «حنین»:
دنیا برای سلمان رشدی که امن نبود، مسلماً برای قاتلان سردار نیز امن نخواهد بود!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار