کد خبر: 1100495
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
سردارشهیدحسین همدانی از مبارزین و قهرمانان کمتر شناخته شده‌ای است که خالصانه درعرصه‌های گوناگون، انجام وظیفه کردوبشدت، شهرت گریز بود.

سردارشهیدحسین همدانی از مبارزین و قهرمانان کمتر شناخته شده‌ای است که خالصانه درعرصه‌های گوناگون، انجام وظیفه کردوبشدت، شهرت گریز بود.
باتکریم ونکوداشت یاداو، تنهابه گوشه‌ای ازخدمات این قهرمان بزرگ، اشاره می‌کنم:

الف: شهید همدانی ازجمله جوانان مومن و انقلابی بود که مبارزه با استبداد را با مبارزه علیه رژیم ستمشاهی، آغاز ودرمجاهدات وپیروزی ملت ایران نقش موثری ایفانمود

ب: او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در عملیات آزادسازی سنندج و بخش‌هایی از کردستان از دست ضد انقلاب، افتخار آفرید.

ج: شهید همدانی در دوران دفاع مقدس، در تاسیس و فرماندهی سه لشکر، ایفای نقش نمود:

۱. در تاسیس تیپ ۲۷ حضرت رسول (ص) در کنار شهیدان همت و شهبازی به سردار بزرگ سپاه اسلام احمد متوسلیان کمک کرد؛

۲. در فرماندهی لشکر قدس گیلان و هدایت آن در عملیات‌های دفاع مقدس افتخار آفرید؛

۳. در تشکیل تیپ انصارالحسین (ع) همدان و فرماندهی آن نقش اساسی داشت.

د: سردار شهید حسین همدانی با کمک سایر فرماندهان لشکر‌ها در تنگهء مرصاد، راه را بر منافقین بست و از ورود آنان به کرمانشاه ممانعت نمود.

پس از دفاع مقدس:

او پس از سالهامجاهدت در مبارزه با استبداد و رژیم بعثی عراق، هرگززندگی آرام را بر مجاهدت درراه خدا ترجیح نداد

۱-او یکی ازیاران وهمراهان موثر فرماندهی سپاه در سازماندهی نوین وتوسعهء سپاه پاسداران بود؛

٢-ازتجربهءحضورمتواضعانه اش درعرصه‌های گوناگونِ مردمی وازعشقی که به آحادجامعه داشت درمدیریت فتنه۸۸بخوبی بهره گرفت وبادست مردم وحتی بابکارگیری افرادی از معترضین، باتدبیری ستودنی، از بروزفجایع بزرگی جلوگیری کرد؛

٣: همدانی در کنار قهرمانِ پرآوازه جهان اسلام شهید سلیمانی، دردفاع ازحرم ودر انهدام داعش در سوریه و عراق، نقش‌آفرین بود.
بی‌تردید نام سردار همدانی درزمرهءقهرمانان آزادسازی سرزمین‌های اسلامی ومبارزه با استبداد، با کارنامه‌ای سرشار از مجاهدت و افتخار دردفاع از ایران، عراق، سوریه و لبنان ونیز شکستن محاصرهء مردم مظلوم سنندج و مریوان و ... در تاریخ، جاودانه خواهد ماند. او از نمونه‌های روشن خدمت بدون منت بودکه ازهیچ ماموریتی پا عقب نکشید ویا استعفا نداد.

اما دلیل اهانت به این قهرمان ملی درشرایط حساس فعلی چیست؟ انشالله درفرصتی، مشروحا به ان خواهم پرداخت لیکن ذکر اجمالیِ یک نکته لازم است وآن اینکه:

طراحان مکتوب اخیر، سناریوی تکراری ومایوسانه‌ای رابرای جلوگیری از تحولی جدیددرمسیر تحقق اهداف ملت ایران، طراحی کرده ودرپی آنندکه باسنگ اندازی در میدان مبارزهءاصلی، ملت و نظام ودولت ما راازفرصت جهش‌های بزرگ، بازداشته، در اوج محاصره اقتصادی ودر بحبوحهءمذاکرات برجام، ملت را از همراهی با دولت مردمی باز دارند. امروزه تنها یک میدان اصلی وروبجلو درمسیرتعالی و پیشرفت ایران بیشتروجودندارد وآنهم یک قیام وجهش اقتصادی با وحدت ملی پیرامون رهنمود‌ها واوامر رهبری حکیم انقلاب اسلامی وپرهیز از خط ونشان کشیدن وحاشیه سازی‌های بی حاصل است.

محسن رضائی
۲۱مرداد۱۴۰۱

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار