کد خبر: 1100322
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با ارائه چک رمزدار و رسیدساز جعلی دو میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در حاشیه طرح دستگیری کلاهبردار دو میلیارد تومانی به جزئیات پرونده فوق اشاره و اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به فرماندهی انتظامی شهرستان ری و تنظیم شکایتی مبنی بر کلاهبرداری با شگرد رسید ساز جعلی پیگیری این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان ری قرارگرفت. فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: مالباخته عنوان کرد که با درج آگهی در سایت دیوار و در قبال رسید جعلی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که درنهایت ماموران پلیس فتا شهرستان ری با هماهنگی و اخذ مجوز قضایی با رصد اطلاعاتی و مهندسی معکوس توانستند با استفاده از ابزار‌های تخصصی دیجیتال و ادله متهم را که به نوعی از دسترس خارج شده و رد پایی باقی نگذاشته بود شناسایی کنند.

وی گفت: در نهایت با دستور قضایی و انجام عملیات منسجم، متهم دستگیر و در تحقیقات به بیش از ده فقره تقلب و کلاهبرداری اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان این مطلب که شاکیان پرونده شناسایی و به پلیس فتا شهرستان ری دعوت شده‌اند گفت: در بررسی بیشتر از سوابق متهم مشخص شد که پنج فقره سابقه سرقت کلاهبرداری و جعل داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه متاسفانه مردم به سادگی در بستر فضای مجازی به افراد اعتماد کرده و در دام ترفند‌های متقلبانه و رسید ساز‌های جعلی و چک‌های جعلی کلاهبرداران می‌افتند اعلام کرد: کارشناسان مبلغ کلاهبرداری در پرونده فوق را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورده کرده اند.

سرهنگ جلیلیان با اعلام این مطلب که پرونده مفتوح و رسیدگی به آن در حال جریان است از مردم درخواست کرد که برای خرید و فروش در بستر فضای مجازی از سایت‌های مورد اعتبار جهت معاملات استفاده کرده و هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه کلاهبرداری و موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار