کد خبر: 1099796
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
نماینده جنبش حماس در ایران تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با خون‌ریزی و حمله تلاش دارد تا ابعاد مختلف ناامنی و شکست‌های گذشته خود را بپوشاند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در ایران ضمن اشاره به وضعیت کلی تحولات در فلسطین اشغالی به سوالاتی علل آغاز حملات از سوی رژیم صهیونیستی، هماهنگی‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی، رویکرد حماس در این درگیری‌ها و نقش حمایت‌های غربی از تجاوزات تل‌آویو پاسخ داد.

با توجه به حملات رژیم صهیونیستی علل آغاز این دور از حملات را چه می‌دانید؟

نماینده جنبش حماس در تهران پاسخ داد: «در واقع باید گفت که اشغالگری اولین و سنگین‌ترین جرم رژیم اسغالگر علیه ملت ماست؛ درباره تجاوزات روزگذشته تل‌آویو می‌توان به روشنی گفت که این تجاوزات در دو سطح بین‌المللی و منطقه‌ای قابل بررسی است. در سطح منطقه‌ای ما می‌دانیم که تل‌آویو در حالت ضعف سیاسی قرار دارد و در آستانه پنجمین انتخابات پارلمانی خود در کمتر از سه سال گذشته است. این ضعف را علاوه بر عرصه‌های سیاسی در مورد وضعیت چینش‌های نظامی جنگ‌طلبان صهیونیست نیز می‌بینیم؛ چرا که مقاومت ملی ما در کرانه باختری (به‌ویژه در نابلس و جنین) با همکاری گروه‌های حماس و القسام و حتی با همراهی گروه‌های غیرملی‌گرا به نقاط تماس با رژیم اشغالگر نزدیک شدند و از مسجدالاقصی و حقوق ملی خود دفاع کردند. تمام این‌ها مولفه‌های امنیتی‌ای هستند که نیرو‌های مبارز و شهروندان فلسطینی ما به اشغالگران تحمیل کردند؛ حالا تمامی محور‌ها و مرز‌های صهیونیست‌ها با فلسطین ناامن شده‌اند. فلسطینی‌هل در نبرد کرامت با نظامیان مسلح صهیونیستی مواجه شده و بر آن‌ها پیروز شدند؛ تفکر یا پیروزی با شهادت باعث شد تا تل‌آویو به عمق ضعف و ناامنی خود پی ببرد. حالا رژیم صهیونیستی می‌خواهد با خون‌ریزی برای خود پیروزی دست و پا کند».

قدومی درباره سطح بین‌المللی حملات رژیم صهیونیستی گفت: «در سطح جهانی محور مقاومت پیروزی‌هایی کسب کرده و جمهوری اسلامی ایران نیز در مذاکرات هسته‌ای خود جلو رفت؛ جنبش حزب‌الله لبنان نیز در جنوب این کشور و حتی در میدان گازی کاریش، شکست‌های دیگری بر پیکر صهیونیسم وارد کرد. شکست اهداف سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه که در راس نظام‌های فاسد و ظالم دنیا قرار دارند، باید به لیست ناکامی‌های حامیان تل‌آویو اضافه کنیم؛ چرا که واشنگتن حتی نتوانست از دوستان خود چیزی دریافت کند؛ بنابراین رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز و ارزش‌های منطقه‌ای عبور کرد و مرتکب حماقت مجرمانه‌ی دیگری شد. صهیونیست‌ها متوهمانه تصور می‌کنند که با انجام حملات علیه ملت فلسطین و هدف قرار دادن غزه که مرکز و هدف و ارزش تمام محور مقاومت است، می‌توانند به اهداف خود برسند و شکست‌های گذشته را بپوشانند».

همگرایی گروه‌های مبارز فلسطینی در جلوگیری از اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی چقدر موثر بوده است؟

نماینده جنبش حماس در این باره خاطرنشان کرد: «از سال ۲۰۱۴ و زمانی که گروه‌های مقاومت فلسطینی تصمیم گرفتند اتاق مشترکی برای همکاری‌های نظامی، هماهنگی‌های سیاسی و حتی همگرایی‌های میدانی در مبارزه با رژیم اشغالگر را راه‌اندازی کنند، ملت فلسطین توانست شاهد بسیاری از پیروزی‌ها باشد. نبرد سیف القدس مهم‌ترین و بزرگترین تجربه در این خصوص است، که بعد از آن روایت صهیونیست‌ها از درگیری با فلسطینیان به روایتی بی‌اعتبار و غیرواقعی در تمام دنیا تبدیل شد. حتی غربی‌ها هم در مقابل این روایت ایستادند؛ روایتی که در آن خون کودکان بی‌گناه فلسطینی و شهروندان پیر و جوان ما ریخته شد. نظامیان صهیونیسست با خون سردی کامل حتی نمازگذاراران ما را در مساجد و عبادتگاه‌ها به قتل رساندند؛ تل‌آویو در این نبرد تمام خطوط قرمز حقوق بشری و ارزش‌های انسانی را زیر پا گذاشت».

رویکرد حماس در این دور از حملات چیست؟

قدومی در این باره گفت: «رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا مسئولیت حملات روز گذشته را به حماس نسبت دهد و ما هم در مقابل نسبت به تجاوزات اشغالگران هشدار دادیم؛ حالا تل‌آویو باید منتظر نتایج و پیامد‌های درگیرشدنش با ما باشد و بداند که هر اشتباهی، هزینه‌ای در پی دارد. اکنون تمام دنیا می‌داند که تبعات و مسئولیت حملات روز گذشته، متوجه رژیم صهیونیستی است و باید بدانند که محال است چنین تجاوز‌هایی بدون پاسخ بمانند. ما جنبش حماس تاکید می‌کنیم که ملت فلسطین در مقابل چنین تجاوزاتی، دست‌بسته نخواهد ماند و تل‌آویو باید پاسخ مناسبش را دریافت کند».

با توجه به اینکه هربار یکی از مقامات آمریکایی به آسیا سفر می‌کنند ما شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی حملاتی را به فلسطین شروع می‌کند، علت این موضوع را چه می‌دانید؟

نماینده جنبش حماس تاکید کرد: «متاسفانه باید بگوییم که یکی از دلایل مهم انجام چنین جنایت‌هایی همراهی آمریکایی است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام می‌کند که پنتاگون را در جریان حملات روز گذشته قرار داده و در حال دفاع از امنیت اسرائیل است! کدام امنیت؟ وقتی این اسرائیل با هواپیمای انتحاری، شهروندان فلسطینی را قتل‌عام می‌کند و به طور مستقیم شهروندان غیرنظامی را مورد هدف قرار می‌دهد و بعد هر زمان که جنایتکاران صهیونیست به کاخ‌سفید می‌رسند، آمریکایی‌ها از نگرانی و تهدید و ناامنی آن‌ها می‌گویند».

پنجم با توجه به اینکه حماس از تجهیزات پیشرفته‌تری نسبت به سایر گروه‌های فلسطینی برخوردار است، به نظر شما از این تجهیزات برای جلوگیری از حملات استفاده خواهد کرد؟

قدومی تاکید کرد: «درگیری بین قدرت‌های جهانی در سطح بین‌المللی در مناطقی همانند اوکراین دریای چین و مناطق دیگر، گویای زیاده‌خواهی آمریکاست و متاسفانه موقعیتی را به وجود آورده تا موضوع فلسطین از اهمیت جهانی خارج شود و در اولویت قرار نگیرد؛ به غیر از آمریکا نهاد‌های بین‌المللی دیگر نیز به جنایات رژیم صهیونیستی بی‌توجه‌اند. ما به تمام دنیا می‌گویم که به عنوان مقاومت ملت فلسطین، در هر زمان آمادگی این را داریم که در مقابل صهیونیست‌ها بایستیم. نبرد سیف‌القدس آغاز یک مسیر طولانی و مطمئن برای آزادی کامل فلسطین و تشکیل ارتش قدس است. هم رژیم صهیونیستی به خاطر جنایات خود، تبعات این درگیری را خواهد دید و هم نهاد‌های بین‌المللی باید هزینه سکوت خود را بپردازند. مقاومت فلسطین ثابت قدم در مسیر احقاق حقوق ملت فلسطین ایستاده است».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار