کد خبر: 1098308
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
مدیر عامل شرکت گاز استان البرزخبرداد
مدیر عامل شرکت گاز استان البرز تامین حدود 72 درصد سبد انرژی توسط گاز طبیعی در این استان را از توفیقات این شرکت عنوان کرد و افزود: گاز 50 سال آینده البرز پیش بینی و تامین شده است.

سیدرضا غفاریان اظهار داشت: یکی از توفیقات شرکت گاز استان البرز تامین 72 درصد سبد انرژی استان توسط گاز طبیعی در بخش خانگی، تجاری، صنعتی و ... بوده که یک ظرفیت بالقوه است.

وی با بیان اینکه روند رو به رشد جمعیت و صنعت در استان البرز از جمله دغدغه های شرکت گاز استان البرز برای تامین انرژی در سال های آتی است؛ اضافه کرد: با توجه به این موضوع طراحی خط انتقال 36 اینچی جدید در غرب کرج به طول 60 کیلومتر در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز ادامه داد: این خط با انشعاب از خط انتقال سوم سراسری واقع در پنج کیلومتری شمال شهر بویین زهرا آغاز و تا جنوب روستای زعفرانیه از توابع شهرستان چهارباغ امتداد می یابد که در دو فاز اجرایی در حال اجراست و در سال جاری به بهره برداری می رسد.

این مسوول در استان البرز خاطرنشان کرد: برطرف کردن مشکل کمبود گاز در البرز و ایجاد ظرفیت تامین انرژی گاز تا بیش از یک میلیون و 200 هزار مترمکعب بر ساعت، توزیع مناسب گاز از غرب استان در همه سطوح مصرف و به طور ویژه تامین انرژی در صنایع با چشم انداز 50 سال آینده، ویژگی و شاخصه مهم این پروژه است.

غفاریان در تشریح این پروژه بیان کرد: فاز نخست اجرای بیش از 40 کیلومتر خط انتقال 36 اینچی با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد تومان بوده که از ابتدای سال 98 آغاز و تا کنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی مطرح کرد: فاز دوم هم شامل اجرای 18 کیلومتر خط انتقال 36 اینچی بوده که اعتبار این بخش بالغ بر 40 میلیارد بوده که این بخش از پروژه بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز تأکید کرد: میزان لوله گذاری و دفن خط این پروژه تا کنون 48 کیلومتر بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار