کد خبر: 1095658
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه نتیجه بررسی گروه اول ثبت‌نام کنندگان یارانه‌ها مشخص شده است، گفت: این گروه شامل دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه شناخته شدند.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه نتیجه بررسی گروه اول ثبت‌نام کنندگان یارانه‌ها مشخص شده است، گفت: این گروه شامل دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه شناخته شدند.
 براساس رویه ماه‌های اخیر ۲۰ تیر ماه یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی مربوط به دهک‌ها اول تا ۹ درآمدی به حساب سرپرستان خانوار‌های مشمول واریز خواهد شد. در این بین برخی افراد که تا پیش از اردیبهشت ماه یارانه دریافت می‌کردند، اما پس از اصلاح شیوه پرداخت، تجمیع یارانه‌ها و اضافه شدن یارانه حذف ارز ترجیحی یارانه آن‌ها حذف شد، نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و اعتراضات خود را در سایت وزارت رفاه ثبت کردند.

وزارت رفاه مسئول رسیدگی به این اعتراضات بود، اما همچنان نتیجه این بررسی‌ها اعلام نشده است. رییس جمهور در گفتگوی تلویزیونی اخیر خود گفته بود که تکلیف این گروه از معترضان باید زودتر مشخص شود و جالب نیست که مرحله سوم هم واریز شود، اما این گروه هنوز منتظر باشند و بگوییم اطلاعات آن‌ها در حال بررسی است.

با توجه به این اظهار نظر رییس جمهور انتظار می‌رود تا پیش از تاریخ واریز سومین مرحله یارانه‌های ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی نتیجه اعتراضات ثبت شده مشخص شود. همچنین برخی افراد نیز که تا پیش از اردیبهشت ماه یارانه دریافت نمی‌کردند نیز در سایت www.gov.ir ثبت‌نام کردند تا در جمع مشمولان یارانه قرار بگیرند.

حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه پیش از این و در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت اعلام نتایج مربوط به اعتراضات حذف یارانه‌ها گفته بود: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که مسئول بررسی اعتراضات است، نتیجه‌ای در این خصوص اعلام نکرده است. به این دلیل که متولی بررسی اعتراضات وزارت کار است، در این باره نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

وی افزود: ممکن است طی روز‌های آینده نتیجه اعتراضات را اعلام کنند و به این ترتیب بتوانیم مسدودی یارانه افرادی که اعتراض آن‌ها مورد قبول واقع شده را رفع، و پرداختی مربوط به ماه‌های خرداد و تیر را نیز انجام دهیم. ضمن اینکه این احتمال نیز وجود دارد که تا ۲۰ تیرماه نتیجه اعتراضات به ما ابلاغ نشود.

حسینی با بیان اینکه نتیجه بررسی اولین گروه ثبت‌نامی‌های یارانه‌های که تا پیش از اردیبهشت ماه یارانه دریافت نمی‌کردند، مشخص شده است، گفت: وزارت رفاه آزمون وسع را در خصوص این افراد انجام داده و دهک‌بندی شده‌اند. براین اساس افرادی که در دهک‌های اول تا ۹ قرار داشته‌اند، تعیین شده و اطلاعات آن‌ها جهت پرداخت یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام شده است.

یارانه تیر ماه به همراه یارانه معوق خرداد و تیر برای این افراد واریز خواهد شد. در صورتی که افراد ثبت‌نام کرده‌اند، اما یارانه‌ای به آن‌ها پرداخت نشده باید به سامانه حمایت وزارت رفاه مراجعه کنند و درخواست بازبینی خود را ثبت کنند چرا که در دهک دهم قرار گرفته‌اند.

اولین گروه ثبت‌نامی‌ها شامل حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌شده که از این تعداد نزدیک به ۳۰۹ هزار نفر در دهک دهم قرار گرفته و مشمول دریافت مالیات نشده‌اند. براساس لیست افرادی که مشمول شناخته شده‌اند، در تاریخ ۲۰ تیر ماه یارانه به همراه معوقات دو ماه گذشته واریز خواهد شد.

وی در مورد کلاهبرداری‌هایی که در حال حاضر از طریق پیامک انجام می‌شود، گفت: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هیچ پیامکی برای هم‌وطنان ارسال نمی‌کند. در نتیجه هر پیامکی که به اسم سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای افراد ارسال شود قطعا کلاهبرداری است. افراد به هیچ عنوان نباید وارد لینک‌های ارسال شده شوند. متاسفانه در حال حاضر تعداد قابل توجهی از افراد با این مشکل مواجه شدند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار