کد خبر: 1094221
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
فاطمی‌امین مطرح کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حوزه شناسایی ذخایر معدنی عقب هستیم، گفت: پارسال ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی برداشت کردیم، اما کمتر از یک درصد خام صادر شد.
سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ترسیم زندگی شهید بهشتی فرمودند زندگی شهید بهشتی برای این بود که با تفکر اصولی اسلامی بتواند مبارزه را از آغاز تا پیروزی، هدایت و بعد از پیروزی بنای نوین جامعه را پی‌ریزی کند.

فاطمی‌امین با بیان اینکه این عصاره زندگی شهید بهشتی است، گفت: یک دوران، دوران مبارزه بود و دوره دیگر دوره سازندگی و پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی است که امیدوارم توفیق داشته باشیم تا در سایه امنیت، قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی بتوانیم پایبند به این مسائل باشیم.

وزیر صمت با اشاره به یکم تیر ماه روز اصناف، گفت: حضرت امام در مورد اصناف تعبیری دارند و معتقدند که اصناف بازوان ستبر انقلاب اسلامی است. اصناف قبل از انقلاب و در حین پیروزی انقلاب کمک‌های فراوانی داشتند و در موقعیت‌های مختلف شاهد بودیم که اصناف در میدان بودند و به وضعیت اقتصادی کشور کمک زیادی کرده‌اند.

فاطمی‌امین خاطرنشان کرد: دهم تیرماه هم به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری شده که برای این دهه به عنوان دهه تولید و تجارت برنامه‌هایی داریم و اقدامات حوزه صنعت و معدن منتشر خواهد شد.

وی به دستاورد‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در این زمینه مربوط به حوزه معدن است که رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید زیادی به این حوزه داشته‌اند، چراکه یکی از نقاط آغاز چرخه تولید حوزه معدن است.

فاطمی‌امین با بیان اینکه در حوزه شناسایی ذخایر معدنی عقب هستیم و از مهرماه سال گذشته شناسایی ذخایر معدنی را به دقت در همه نقاط امیدبخش کشور یعنی از خراسان جنوبی تا کردستان، سیستان و بلوچستان و سایر مناطق انجام دادیم، اظهار داشت: پارسال ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی برداشت کردیم، اما کمتر از یک درصد به صورت خام صادر شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ۹۹ درصد از استخراجی که از معادن انجام شد در چرخه تولید مورد استفاده قرار گرفت و به جرأت می‌توان گفت صادرات مواد معدنی بسیار کم و در حد یک درصد بوده است که می‌توان از آن به عنوان افتخاری بزرگ یاد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعتقاد بر اینکه اتفاقات بسیار خوبی در حوزه صادرات رخ داده است، گفت: افزایش صادرات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۴۰ درصد بود، همچنین در بهار ۱۴۰۱ نسبت به بهار ۱۴۰۰ هم حدود ۴۰ درصد افزایش صادرات صورت گرفت.

وی ادامه داد: به طور متوسط از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون هر هفته حداقل یک هیات خارجی وارد کشور شده است.

فاطمی‌امین گفت: آغاز ارتباط بین استان‌های کشور‌های دیگر و نیز استان‌های مربوط به ایران اقدام جدیدی است که برای تعمیق بخشیدن صادرات و نیز تقویت تجارت خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سه ماه نخست سال جاری تعداد ۲۴۶ هزار خودرو تحویل داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۳۶ درصدی همراه شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد خودرو‌های کف ۱۷۰ هزار دستگاه بود، ادامه داد: در پایان خرداد سال جاری ۴۲ هزار دستگاه خودرو شد، نسبت به ۱۴۳ هزار دستگاه خودرو در مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است که تولید هم به همین میزان افزایش خوبی داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار