کد خبر: 1093687
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
معاون شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه مسکو اکنون هیچ رابطه‌ای با آمریکا ندارد، گفت نیازی هم به احیای روابط نیست، زیرا ارتباط با واشنگتن برای کشورش زیان‌بار است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری مدوِدف» معاون شورای امنیت ملی روسیه امروز (دوشنبه) روابط با آمریکا را برای مسکو زیان‌بار توصیف کرد.

مدودف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، ضمن بیان اینکه مسکو اکنون هیچ رابطه‌ای با آمریکا ندارد، گفت نیازی هم به احیای این روابط نیست.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما در حال حاضر هیچ رابطه‌ای با ایالات متحده نداریم. روابط در صفر درجه کِلوین هستند. نیازی هم به احیای روابط نیست. فعلا هم نیازی به مذاکره با آن‌ها نیست. این برای روسیه مضر است».

بر این اساس، رئیس جمهور سابق روسیه معتقد است که آمریکا باید واقعاً نیاز به گفتگو درباره سلاح‌های استراتژیک را ضروری بداند و خود خواستار تداوم آن‌ها شود.

به نوشته ریانووستی، مدودف اظهار داشت: «بگذارید [آمریکایی‌ها]دنبال ما بدوند یا بخزند و درخواست [مذاکره]کنند. آن موقع است که به عنوان یک لطف ویژه [از سمت روسیه]قدر مذاکرات را می‌دانند. وگرنه اینطور به نظر می‌رسد که آن‌ها برای ما موجودات پلیدی هستند، ولی ما هستیم که به آن‌ها توافق می‌دهیم».

طبق این گزارش، وی با بیان اینکه اگر روسیه پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات با آمریکا را بدهد، امری «مخرب، خطرناک و نشانه ضعف» خواهد بود، تصریح کرد: «بگذارید آن‌ها واقعاً چنین گفتگویی را ضروری بدانند و خود خواستار آن شوند».

معاون شورای امنیت ملی روسیه همچنین گفت که اکنون زمان پیگیری مذاکرات «معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک» موسوم به «استارت-۳» نیست.

ریانووستی به نقل از مدودف نوشت: «این به تصمیم رئیس جمهور کشور (ولادیمیر پوتین) بستگی خواهد داشت. من به نوبه خود به عنوان شخصی که مستقیماً با استارت-۳ در ارتباط بودم و در سال ۲۰۱۰ آن را امضا کردم، زمان مذاکرات جدید را نامناسب‌ترین زمان می‌دانم».

مدودف خاطرنشان کرد که در سال ۲۰۲۱، وضعیت مذاکرات بر سر یک توافق جدید متفاوت بود، اما اکنون همه چیز در وضعیت «مُرده» قرار دارد.

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفته بود گفتگو‌های با آمریکا درخصوص مسائل امنیتی و کنترل تسلیحات اتمی ضروری است، اما امکان تداوم آن در حال حاضر وجود ندارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
0
0
یاد حرف امام ره افتادم ، رابطه ایران و آمریکا مثل گرگ و میش است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار