کد خبر: 1092256
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به انتشار تصاویر اموال سرقت شده از صندوق امانات بانک ملی
انتشار تصاویری از اموال سرقت شده از صندوق امانات بانک ملی با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. در بین این اموال بخش زیادی سکه و دلار نمایان بودند که برخی از کارشناسان اقتصادی و تحلیل‌گران سیاسی از نقش این سرمایه‌ها در اقتصاد نوشتند

انتشار تصاویری از اموال سرقت شده از صندوق امانات بانک ملی با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. در بین این اموال بخش زیادی سکه و دلار نمایان بودند که برخی از کارشناسان اقتصادی و تحلیل‌گران سیاسی از نقش این سرمایه‌ها در اقتصاد نوشتند. آن‌ها معقتدند که اگر مردم این سرمایه را به جای نگه‌داشتن در صندوق‌های امانات به بازار اقتصادی و تولیدی بیاورند می‌تواند چرخ اقتصاد را بچرخاند. برخی دیگر نیز معتقد بودند که این مبالغ تأثیری در اقتصاد نخواهد داشت. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

داود سوری:
عکسی از بخشی از اموال کشف شده از دزدان صندوق بانک ملی! سرمایه‌هایی که باید بزایند، باید نان دهند، اما از ترس دزد بزرگ (تورم) در کنج صندوق‌ها خفته و در هراس از دزدان کوچک هستند. دزد بزرگ را دریابید!
بهنام صمدی:
حجم طلا و ارز سرقت شده از صندوق‌های امانات بانک ملی واقعاً کرک و پر ریزونه حداقل ۱۰۰ برابر این مقدار توی بالشت‌ها و یخچال‌های مردم قایم شده! آقای جمهوری اسلامی ۲۰ ساله می‌خوای با امریکا توافق کنی که چند سنت سرمایه وارد کشور بشه اول با مردم خودت توافق کن این پولا وارد اقتصاد بشه.
عبدالناصر همتی:
تصویر اموال مسروقه بخشی از صندوق‌های یک شعبه بانک ملی: میلیارد‌ها دلار از این دارایی‌های راکد می‌تواند به چرخه اقتصاد وارد شود. برای کم کردن اثر تحریم (در کنار تلاش برای رفع آن)، صاحبان پس‌انداز باید به سرمایه‌گذاری در کشور علاقمند شوند. لازمه آن ایجاد ثبات و پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد است.
احمد صالح‌زاده:
تصاویر منتشر شده از دلار‌های ذخیره در صندوق امانات بانک ملی نشان دهنده حجم زیادی از سکه و دلار است. این‌ها سرمایه‌های راکد است.‌ای کاش افراد ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌شدند تا این سرمایه به جای خاک خوردن، به تولید برسد. چیزی که رهبر انقلاب سال‌هاست فریاد می‌کند.
سیدعلیرضا آل‌داود:
یک سؤال ذهنم را مشغول کرده... بعد از ماجرای دزدی بانک ملی مشخص شد حتی بانک عامل بر روی دارایی افراد در صندوق امانات اشرافی نداره! بعد از دستگیری سارقان هم میلیارد‌ها دلار/ ریال، طلا و دلار کشف شد؟ نکنه ارز‌های گمشده سر از این صندوق‌ها هم در آورده باشن؟ علمای اقتصادی پاسخ بدن.
کاربری با نام «حاج کمیل»:
منم مثل شما این همه پول یکجا ندیدم، ولی بیایید یه بارم شده تحلیل آب‌دوغ‌خیاری نکنید. با ۴۵۰ هزار دلار و ۷۰۰ سکه و ۱۰ کیلو طلا (همه تقریبی) نه می‌شه صنعت داخلی رو سرپا کرد، نه فقر رو ریشه‌کن کرد، نه حتی یه خونه تو بالاشهر تهران خرید. کل اینا ته تهش میشه ۴۰- ۵۰ میلیارد تومن.
علی آزاد:
سرمایه‌هایی که باید امروز برای تولید صرف شود و پله پله چرخ تولید را رشد دهد رفته و در صد‌ها صندوق بانکی انبار شده که حالا ما فقط ۱۶۰ صندوقش را دیدیم. به نظر دولت باید در این حوزه سیاست‌گذاری مشوقانه‌ای انجام دهد که پول‌ها وارد چرخه تولید شود.
صالح ماهانی:
وجود این حجم از سرمایه در دست مردم و صد‌ها برابر بیشتر در خانه و گاوصندوق‌های شخصی که بخشی از آن هم تبدیل به زمین و ملک و آپارتمان شده خودش از سنگ‌های بزرگ پیش پای تولید است که باید مانع‌زدایی بشود. در واقع یک چرخه شده، تورم بیشتر موجب انبار کردن پول و دلار و انبار کردن پول و دلار باعث تورم بیشتر.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار