کد خبر: 1090199
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
آنجلوتیکلوپ، اشک‌ها و لبخند‌ها
فریدون حسن

یورگن کلوپ و کارلو آنچلوتی امشب در حالی در استاد دو فرانس مقابل همدیگر قرار می‌گیرند که سابقه رویارویی‌شان با هم حکایت از برتری مرد کهنه‌کار ایتالیایی دارد. این دو تاکنون ۱۰ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که چهار بار مربی ایتالیایی برنده شده، سه بار مربی آلمانی و سه بازی هم مساوی شده است.
اولین تقابل به فصل ۱۴- ۲۰۱۳ برمی‌گردد که هر کدام یک پیروزی داشتند، اما در نهایت این رئال مادرید بود که با حذف دورتموند به فینال چمپیونزلیگ رسید و قهرمان شد. کارلو و کلوپ در فصل ۲۰۱۵- ۲۰۱۴ در مرحله گروهی چمپیونزلیگ به عنوان سرمربی‌های ناپولی و لیورپول به مصاف هم رفتند که هر کدام یک برد داشتند. در فصل ۲۰۲۰- ۲۰۱۹، آنچلوتی با ناپولی در ورزشگاه مارادونا مقابل لیورپول با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و بازی برگشت در آنفیلد یک-یک مساوی شد.
پس از شش تقابل چمپیونزلیگی، چهار رویارویی در لیگ انگلیس انجام شد. کلوپ و آنچلوتی در دربی مرسی ساید به مصاف هم رفتند. اولین تقابل در جام حذفی با پیروزی لیورپول با نتیجه یک بر صفر به اتمام رسید که آن آخرین برد کلوپ مقابل کارلتو بود. مربی ایتالیایی در سه دربی دیگر دو تساوی و یک برد داشت که کارلو توانست به روند ۲۱ سال بدون برد اورتون مقابل لیورپول خاتمه بخشد.
کارلتو امشب هم با توپ پر مقابل کلوپ صف‌آرایی می‌کند. رئال در آماده‌ترین دوران خود با کسب قهرمانی زود هنگام در لالیگا روحیه‌ای بالا دارد و می‌خواهد با فتح لیگ قهرمانان فصل درخشانی خود را رویایی‌تر به پایان برساند، اما لیورپول با کلوپ نوسان زیادی دارد و در نهایت نبرد قهرمانی لیگ جزیره را هم به منچستر‌سیتی باخت. کلوپ و شاگردانش انگیزه بالایی دارند. مرد آلمانی می‌خواهد در ثبت پیروزی با رقیب ایتالیایی خود مساوی شود و البته قرمز‌های آنفیلد درصدد انتقام شکست فینال ۲۰۱۸ هستند.
با این حال رابطه دو مربی جدای نبرد‌های داخل زمین رابطه‌ای دوستانه و صمیمی است. در دوران حساس رقابت اورتون، لیورپول کارلتو در اظهارنظری جالب اینگونه رقیب سرسخت خود را ستود: «من و کلوپ با یکدیگر دوست هستیم. مشاهده او احساس خوبی در من القا می‌کند. کلوپ یک انسان خارق العاده است و در هنگام حضور کنار او انرژی مثبت زیادی به من القا می‌شود. احترام زیادی به یورگن‌کلوپ می‌گذارم و اینکه او مرا دوست خود می‌داند، باعث افتخار من است. تقابل با لیورپول همیشه امتحان بسیار سخت و البته خوبی برای ما محسوب می‌شود. ما مقابل بهترین تیم لیگ برتر انگلیس و دنیا قرار می‌گیریم.»
سال‌ها قبل کلوپ درخصوص کارلتو گفته بود: «کارلو یک مربی بسیار باتجربه است و دانش فوتبالی خود را یک شبه به دست نیاورده است.»
با این وجود، امشب همه چیز متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود. دوستی‌ها به کنار، ولی امشب یکی باید ببرد و حتماً تقابل تفکرات این دو مربی بزرگ در زمین صحنه‌های زیبایی را خلق می‌کند که باید منتظر ماند و دید سرانجام با قهرمانی کدام یک به پایان می‌رسد. آیا کارلتو جام را بالای سر می‌برد و برای کلوپ دست نیافتنی‌تر می‌شود یا اینکه کلوپ با قهرمانی هم به رقیب ایتالیایی خود می‌رسد و هم هواداران لیورپول را سرمست از فتح لیگ قهرمانان اروپا می‌کند. امشب حتماً دو رقیب زیر لب به هم می‌گویند: «تو بهترینی، ولی من باید ببرم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار