کد خبر: 1085220
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
یادکردی از شهید مدافع حرم هادی کجباف که ۳۱ فروردین ۹۴ به شهادت رسید
۳۱ فروردین ۱۳۹۴ هادی کجباف در جبهه مقاومت اسلامی به شهادت رسید. او از رزمندگان دفاع مقدس بود که پس از بازنشستگی، مجدد رخت رزم برتن کرد و این‌بار در جبهه دفاع از حرم جنگید و به شهادت رسید. امثال شهید هادی کجباف اسطوره‌هایی از غیرت و شجاعت هستند که انقلابی‌گری را با عمری مجاهدت و ایثار معنا کرده‌اند.
زهرا محمدزاده

۳۱ فروردین ۱۳۹۴ هادی کجباف در جبهه مقاومت اسلامی به شهادت رسید. او از رزمندگان دفاع مقدس بود که پس از بازنشستگی، مجدد رخت رزم برتن کرد و این‌بار در جبهه دفاع از حرم جنگید و به شهادت رسید. امثال شهید هادی کجباف اسطوره‌هایی از غیرت و شجاعت هستند که انقلابی‌گری را با عمری مجاهدت و ایثار معنا کرده‌اند.
بهار ۹۴
بهار سال ۱۳۹۴ بود که در مراسم بزرگداشت هادی کجباف و چند نفر دیگر از شهدای جبهه مقاومت که همگی از استان خوزستان بودند شرکت کردیم. آن زمان هنوز پیکر شهید کجباف برنگشته بود و همسر شهید در آن مراسم اعلام کرد که او و دیگر اعضای خانواده مبادله پیکر شهید با خواسته‌های تروریست‌ها را نپذیرفته‌اند و اگر قرار است وجه یا امتیازی در قبال پیکر آقا هادی به تکفیری‌ها داده شود، خانواده شهید آن را رد می‌کنند.
همین مراسم باعث شد تا تصمیم بگیرم بیشتر از شهید هادی کجباف بدانم. او متولد سال ۱۳۴۰ در شهرستان شوشتر بود. به حکم سنش، سال ۱۳۵۹ به خدمت سربازی می‌رود که مصادف با شروع دفاع‌مقدس بود. در همان دوران سربازی و در نبرد با بعثی‌ها مجروح می‌شود و سپس تصمیم می‌گیرد معلم شود. اما دوری از جبهه چیزی نبود که هادی از عهده آن برآید و اینبار به عنوان بسیجی راهی جبهه می‌شود. کمی بعد هم به عضویت سپاه درمی‌آید.
۹ بار مجروحیت
شهید هادی کجباف نمونه‌ای از یک مجاهد فی‌سیبل‌الله بود که کمال خودش را در میدان جهاد یافته بود و گوهر وجودش را اگر ناخالصی داشت، در آتش جنگ از بین برده بود. او از سال ۱۳۵۹ که در جبهه حاضر شد، تا پایان دفاع مقدس در جبهه‌ها ماند و بار‌ها و بار‌ها مجروح شد.
از ۹ بار مجروحیت گرفته تا دو بار موج گرفتگی و نهایتاً جراحت‌هایی که از طریق استنشاق گاز‌های شیمیایی ریه‌هایش را درگیر کرده بود، آقا هادی همه جوره سختی‌های حضور در مناطق عملیاتی را درک کرده بود. اما او یک رزمنده به تمام معنا بود و، چون اعتقادات قلبی‌اش به ولایت فقیه، انقلاب و مردم و کشور را حفظ کرده بود، هیچ وقت خودش را بازنشسته نکرد و در بسیاری از صحنه‌ها حاضر می‌شد. چنانچه وقتی شنید حرم اهل‌بیت به واسطه تعدی تکفیری‌ها در خطر است، دوباره رخت رزم به تن کرد و به‌رغم جانبازی و مجروحیت، به جبهه سوریه اعزام شد.
جانباز دفاع از حرم
شهید کجباف از بهار سال ۹۲ اقدام به آموزش تعدادی از جوانان و همرزمان برای حضور در دفاع از حرم کرد و نهایتاً از تابستان ۹۲ به جبهه سوریه اعزام شد. یکبار هم قبل از شهادت مجروح شد که کارش به بستری در بیمارستان‌های دمشق و تهران کشید. اما بعد از بهبودی نسبی دوباره به سوریه برگشت و اینبار در ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۴ به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت نائل آمد.
داعشی‌ها که می‌دانستند هادی کجباف از فرماندهان میدانی مدافع حرم است، در قبال برگرداندن پیکر او، تقاضای پول کردند. اما خانواده شهید مخالفت کرد و به این ترتیب تکفیری‌ها پیکر هادی را به رگبار بستند و او را به همراه پیکر تعداد دیگری از شهدا در گوشه‌ای دفن کردند. حدود دو ماه بعد، افرادی از جبهه خودی که در میان تروریست‌ها نفوذ کرده بودند جای دفن پیکر شهدا را به رزمندگان اطلاع دادند و به این ترتیب، پیکر شهید هادی کجباف تفحص و شناسایی شد. خردادماه ۹۴ پیکر شهید کجباف در گلزار شهدای شوشتر در میان مزار دوستان شهیدش به خاک سپرده شد. او در هنگام شهادت ۵۴ سال داشت. با سابقه سال‌ها جهاد و ایستادگی...

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار