کد خبر: 1084732
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
سرپرست سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از برگزاری جشن بزرگ هنرمندان در سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی در پارک ملی ایران کوچک خبر داد .

سرپرست این سازمان از برگزاری جشن بهار هنر البرز در پارک ملی ایران کوچک خبرداد و گفت: این برنامه با همکاری مدیریت شهری کرج و حوزه هنری استان البرز در سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی برگزار می شود.
حمید رضا عبداله پور اظهار داشت: برگزاری پاتوق های متنوع هنری، اجرای نمایش،موسیقی و سرود  از برنامه های فرهنگی جشن بزرگ هنرمندان در روز هنر انقلاب در پارک ایران کوچک خواهد بود
وی به افتتاح نمایشگاه پوستر و رونمایی از سردیس شهید آوینی با حضور هنرمندان و مسئولان استانی در این جشن اشاره کرد و اظهار داشت: پنج سردیس از شهدا و مفاخر برجسته کرج شامل سردیس‌های شهید «آقا مهدی شرع پسند»، سردار شهید «حاج یدالله کلهر»، تیمسار شهید «ولی‌الله فلاحی» و سردیس چهره‌های ارزشمند البرزی استاد «جلال مقامی» و مرحوم دکتر«ابوالحسن فرهودی» در پارک ملی ایران کوچک جانمایی و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.
این مسئول به نصب۵۰۰ تابلوی مزین به تمثال شهدا در ورودی پارک ملی ایران کوچک اشاره کرد و افزود: استفاده از نمادها و آثار فرهنگی که نشان دهنده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشند برای مدیریت شهری کرج همواره در اولویت بوده چرا که این موضوع باعث هویت بخشیدن به شهر شده و یک موضوع میهنی به شمار می‌آید.
به گفته عبداله پور استان البرز با  تقدیم بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ شهید گلگون کفن در دفاع مقدس و ده ها شهید در سال‌های پس از آن همواره به نماد لاله که نشان ایثار و شهادت می باشد توجه نشان داده و  تجلیل و تکریم از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و فرزندان آنها زینت بخش مراسمات امسال در جشن های روز فرهنگی کرج بود.
سرپرست سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ضمن تشکر از مسئولین و مدیران سابق این سازمان نسبت به ساخت و نصب هزار تابلو مزین به نام، تاریخ تولد و محل شهادت شهدای گرانقدر در شهر اضافه کرد:  نام گذاری معابر به نام شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید موثر می باشد و این روند همچنان در مجموعه مدیریت شهری کرج دنبال می شود .
 گفتنی است پارک ملی ایران کوچک در جشن بهار هنر البرز روز پنجشنبه ۲۵ فروردین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ میزبان شهروندان خواهد بود و شرکت در این مراسم برای عموم مردم آزاد است.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار