کد خبر: 1076508
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
وزیر نفت از امضا چند سند مهم با روس‌ها در حوزه توسعه میدان‌های نفت و گاز، پتروپالایشگاه و انتقال فناوری خبر داد و گفت: مردم ایران اثرات توافق نفتی با روسیه در حوزه انرژی را به زودی خواهند دید.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: جواد اوجی وزیر نفت در تبیین برنامه‌های خود در روسیه با بیان اینکه به جرأت می‌گویم که یکی از پربارترین سفر‌ها بود و بسیار بیشتر از آنچه انتظار داشتیم، حاصل شد، اظهار کرد: دیدار‌های خوبی با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر، نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی و شرکت‌های توانمند روسی در حوزه نفت و گاز داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مشارکت در توسعه میدان‌های نفتی و گازی، احداث پتروپالایشگاه، انتقال فناوری و تجهیزات فناورانه، که به شدت موردنیاز صنعت نفت است، توافق‌های بسیار خوبی انجام شد و اسناد مهمی به امضا رسید، تصریح کرد: مردم ایران به‌زودی اثرات این توافق‌ها را در حوزه انرژی خواهند دید.

وزیر نفت با بیان اینکه با توجه به عزم جدی که در ۲ کشور به‌ویژه در حوزه وزارتخانه‌های نفت و انرژی ایران و روسیه وجود دارد، به‌زودی همه این توافق‌ها محقق می‌شود، یادآور شد: نقشه راه جامع همکاری مشترک در تمام زیرمجموعه‌های نفت و انرژی تدوین شده است. ما از یک‌ماه گذشته پیشنهاد‌های خود را به طرف‌های روسی ارائه کرده بودیم و شرکت‌های توانمند روسی نیز علاقمندی خود را برای همکاری اعلام کردند.

اوجی به تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ایران و روسیه اشاره کرد و با بیان اینکه هر دو کشور در کنار ظرفیت‌های بسیار خوب دارای ذخایر فراوان نفتی و گاز هستند که می‌توان از آن‌ها بهره ببرند، تأکید کرد: با توافق‌های به دست آمده، به‌طور قطع مردم و حوزه نفت، اثرات آن را خواهند دید.

وی با بیان اینکه روس‌ها به خوبی متوجه شدند که عزم و اراده دولت سیزدهم و وزارت نفت ایران بر این استوار شده که این روابط را مستحکم و مستمر پیش ببریم، گفت: ایران و روسیه در اوپک پلاس هم دارای دیدگاه یکسانی هستند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار