کد خبر: 1076473
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

مرد جوانی که به هواخواهی برادرش در درگیری شریک قبلی او را به قتل رسانده بود در جلسه محاکمه ادعا کرد که ضربات او کشنده نبوده است.
به گزارش جوان، ۱۷ تیرماه سال ۹۵، مأموران پلیس تهران از مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. اولین شواهد نشان داد چهار ماه قبل مجید از ناحیه دست و پهلو در درگیری به شدت مجروح به بیمارستان منتقل می‌شود و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد، اما چهار ماه بعد از ترخیص از بیمارستان بر اثرهمان ضربات قبلی به کام مرگ می‌رود. همچنین مشخص شد آن زمان مرد فوت شده در درگیری با برادر شریکش به نام سجاد زخمی و راهی بیمارستان می‌شود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی علت فوت مرد جوان ضربات شدید اعلام شد که در جریان آن ضارب شناسایی و دستگیر شد.
سجاد تحت بازجویی قرار گرفت، اما قتل را انکار کرد و مدعی شد ضربه‌هایش کشنده نبوده است.
درخواست قصاص
با انکار‌های متهم پرونده با توجه به شواهد و مدارک موجود به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد و در اولین جلسه محاکمه روی میز هیئت قضایی شعبه دهم دادگاه قرار گرفت. ابتدای جلسه مادر مقتول درخواست قصاص کرد، اما همسر مقتول که قیم پسر خردسالش بود اعلام گذشت کرد و گفت شکایتی ندارد. در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و با انکار جرمش در شرح ماجرا گفت: «سال‌ها قبل برادر بزرگترم و مجید با هم شریک بودند. آن‌ها یک شرکت تعویض قطعات آسانسور داشتند، اما بعد از مدتی کار شراکتشان به هم خورد و از هم جدا شدند.»
انکار قتل
متهم ادامه داد: «برادرم و شریکش بعد از جدایی، اما همان کار را ادامه دادند به همین خاطر آخرین بار مجید با عصبانیت مقابل خانه‌مان آمد و گفت بعد از به هم خوردن شراکتش، برادرم همه مشتری‌های او جذب کرده است و به همین خاطر او کاسبی‌اش کساد شده‌است. کمی با او صحبت کردم، اما قانع نشد سپس از شدت عصبانیت شروع به فحاشی کرد. هرچه تلاش کردم او را آرام کنم و قول دادم با برادرم صحبت می‌کنم، اما فایده نداشت. او همچنان فحاشی می‌کرد که با هم مشاجره لفظی کردیم و در نهایت باعث شد من کنترل اعصابم را از دست بدهم و برای طرفداری از برادرم با او درگیر شوم. در آن درگیری بود که با کاردکی دو ضربه به دست و پهلوی او زدم. وقتی دیدم مجید زخمی شده‌است او را به بیمارستان رساندم و بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت. مجید بعد از بهبودی با اجازه پزشکان از بیمارستان مرخص شد و حالش خوب بود، اما چهار ماه بعد فوت کرد. اتهام قتل را قبول ندارم، چون مجید وقتی از بیمارستان مرخص شد مشکل خاصی نداشت و حالش خوب بود.»
درخواست دیه ۳‌میلیارد تومانی
او در ادامه با ادعای اینکه تنها دو ضربه به شریک برادرش زده بود در پاسخ به سئوال هیئت قضایی درباره اینکه پزشکی قانونی علت فوت را سه ضربه به مقتول تأیید کرده‌است، گفت: «قبول ندارم و فقط دو ضربه به او زدم.»
متهم در ادامه گفت: «مجید بعد از ترخیص از بیمارستان عفونت شدید پیدا کرده‌بود، اما هر چه خانواده‌اش به او می‌گفتند که به بیمارستان برود و پیگیر درمانش باشد قبول نکرد. از طرفی آن زمان کارشناسان پزشکی قانونی در گزارشی علت فوت را عفونت تشخیص داده‌بودند، اما الان در این جلسه فهمیدم آن‌ها در گزارش دیگری علت فوت را ضربه شدید به مقتول اعلام کرده‌اند. شریک برادرم به خاطر کوتاهی در درمان یا قصور پزشکان فوت کرده‌است و من مقصر نیستم.» او در آخر گفت: «با خرید یک خانه برای پسر مقتول توانستم رضایت آن‌ها را جلب کنم، اما مادرش از من ۳‌میلیارد پول می‌خواهد که پرداخت این مبلغ در توان من نیست. از دادگاه تقاضای کمک دارم. باور کنید ضرباتی که به شریک برادرم زدم کشنده نبود.»
اظهارات برادر قاتل
در ادامه برادر متهم به عنوان مطلع در جایگاه ایستاد و گفت: «روز حادثه آنجا بودم که مجید شروع به فحاشی کرد و سجاد برای طرفداری از من با مجید درگیر شد. او به خاطر فحاشی‌های مجید عصبانی شد، اما ضربه کشنده‌ای به او نزد.»
یکی از شاهدان حادثه هم در جایگاه ایستاد و با رد اظهارات برادر متهم گفت: «آن روز وقتی صدای درگیری را شنیدم به آن‌ها نزدیک شدم و می‌خواستم آن‌ها را از هم جدا کنم، اما سجاد خیلی عصبانی بود و در آن درگیری با کاردک به مقتول حمله کرد و چند ضربه زد.»
در پایان هیئت قضایی بعد از شنیدن دفاعیات وکیل متهم جهت صدور رأی وارد شور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار