کد خبر: 1075497
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
دنیا حیدری

لازمه کسب موفقیت‌های ورزشی کشف استعداد‌هایی است که شکوفایی آن می‌تواند نتایج قابل توجهی را به دنبال داشته باشد. در مسیر فوق، اما توزیع عادلانه سرانه ورزشی در اقصی نقاط کشور، داشتن برنامه‌های اصولی، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری روی مقوله استعدادیابی، به‌خصوص در مناطق محروم و دور افتاده از اهمیت بالایی برخوردار است. مسئله‌ای که بار‌ها و بار‌ها از سوی ستاره‌های ورزش به‌خصوص آن‌ها که از مناطق محروم به جایگاه‌های بالا رسیده‌اند گوشزد شده است.
در واقع وجود ستاره‌های وزشی از مناطق محروم نشانگر این واقعیت است که با سرمایه‌گذاری در این مناطق می‌توان برای ورزش قهرمانی پشتوانه‌سازی کرد. تجربه ثابت کرده در نقاط دور و نزدیک ایران استعداد‌های قابل توجهی در عرصه ورزش وجود دارد که با بها دادن به آن‌ها می‌توان در مسیر افتخار‌آفرینی و موفقیت گام برداشت. استعداد‌هایی که نه فقط نیازمند کشف که نیازمند برنامه‌ریزی‌های مداوم و مدون برای شکوفایی هستند و این همان باوری است که باید در تمام مدیران ورزشی کشور نهادینه شود تا شاهد اتفاقات قابل توجه در ورزش کشور باشیم، خصوصاً که بها دادن به ورزش نه فقط سلامت جسمی و روانی جامعه را تضمین می‌کند که می‌تواند باعث بیان دیدگاه‌های ایران در دنیا نیز شود. در واقع ورزش ابزاری است که می‌توان با آن باور‌های غلط را از بین برد و واقعیت موجود را به تصویر کشید و این دلیل خوبی است برای آنکه با برنامه‌ریزی اصولی در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته شود.
اهمیت استعدادیابی، توجه و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم برای کشف و شکوفایی توانمندی‌های نوجوانان و جوانان ایران برای افتخارآفرینی در عرصه‌های مختلف ورزشی از چشم وزارت ورزش نیز دور نمانده و یکی از مهم‌ترین مطالبات این وزارتخانه از مدیران انتصابی خود، زوم کردن روی همین مهم است، به طوری که بنیامین شکوه‌فر، معاون امور استان‌ها، حقوقی و مجلس وزارت ورزش و جوانان صراحتاً می‌گوید انتظار دولت از مدیران انتصابی این است که توجه بیشتری به نقاط محروم و کم‌برخوردار داشته باشند و عدالت را در انجام اقدامات و توزیع امکانات رعایت کنند: «انتظار می‌رود مدیران، عدالت را در انجام فعالیت‌ها و توزیع امکانات رعایت کنند. اکثر استعداد‌های ورزشی و قهرمانان رشته‌های ورزشی از مناطق محروم هستند. در حقیقت توجه به نقاط محروم و کم‌برخوردار منجر به شناسایی و معرفی استعداد‌های بیشتر خواهد شد.»
تأکید وزارت ورزش به مقوله استعدادیابی به‌خصوص در مناطق محروم و سرمایه‌گذاری و فراهم کردن امکانات در این نقاط نشان از دید باز مسئولان این وزارتخانه به آینده ورزشی کشور دارد. آینده‌ای که موفقیت آن را توجه به استعدادیابی در رده‌های پایه و بها دادن به آن‌ها برای شکوفایی توانمندی‌های نوجوانان و جوانان این مرز و بوم است که تضمین می‌کند.
طی سال‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی، ورزش کشور در این زمینه گزند‌های زیادی دیده و شهرستان‌های بسیاری به‌رغم داشتن استعداد‌های ورزشی به دلیل نداشتن امکانات و زیرساخت‌های مناسب مغفول ماندند و شاهد سوختن و هدررفتن استعداد‌های بسیاری شدند، اما آنچه امروز وزارت ورزش بدان اشاره دارد، روزنه امیدی است برای تغییر نگاهی که می‌تواند آینده روشنی را در پیش داشته باشد. البته به شرط اجرایی شدن مطالبه دیروز مردم و امروز وزات ورزش!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار