کد خبر: 1075373
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کاربران شبکه‌های اجتماعی برداشت‌های خود از کلیدواژه «غیرت دینی» را به اشتراک گذاشتند
رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی و قیام مردم قم ضمن بیان تذکراتی فرمودند: «عزیزان من! کسانی که این سخن را از این بنده حقیر می‌شنوید، غیرت دینی را حفظ کنید! عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف غیرت دینی ملت ایران بوده است

رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی و قیام مردم قم ضمن بیان تذکراتی فرمودند: «عزیزان من! کسانی که این سخن را از این بنده حقیر می‌شنوید، غیرت دینی را حفظ کنید! عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف غیرت دینی ملت ایران بوده است. غیرت دینی است که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند.» معظم له در توضیح فرمودند: «غیرت‌دینی در آنجایی خودش را نشان می‌دهد و تأثیرگذار است که همراه با عقلانیت باشد.» کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن استقبال از بیانات رهبر انقلاب برداشت‌های خود را از کلیدواژه «غیرت انقلابی» بیان داشتند و از نتایج آن نوشتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را در این خصوص می‌خوانید.
صفحه توئیتری علامه مصباح (ره):
قرآن اولین صفتی که برای یاران پیامبر (ص) ذکر می‌کند سرسختی در مقابل کفار است؛ أشداء علی الکفار. آنجایی که کسی قصد دین ما را دارند جای لبخند نیست، سرسختی و غیرت دینی سد مقابل کفر است. جبهه کفر می‌داند تا غیرت دینی در مردم هست کاری از پیش نمی‌برد برای همین درصدد شکستن این سد هستند.
جواد نیکی‌ملکی:
طبق بیان آقا، عامل نجات کشور در بزنگاه‌ها، تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها و پیروزی‌ها غیرت دینی مردم است. امروز بیش از ۱۵مرتبه از غیرت دینی در بیاناتشون استفاده کردند و دو بار تأکید کردند «غیرت دینی را حفظ کنید» و البته که مخاطب فرمایششون هم بنده و شما بودیم.
کبری آسوپار:
غیرت دینی بی‌عقلانیت، تحجر می‌آفریند که شمشیر بر فرق دینی‌ترین فرد، در مکان دینی و حین مناسک دینی می‌زند. نمونه امروزی‌اش، فرقان، شیعه لندنی، داعش. مخالف دین اجتماعی به بهانه همین نمونه‌های تقلبی، غیرت دینی را رد می‌کند. اما نمونه عقلانی غیرت دینی سود کامل است؛ مثل قاسم سلیمانی.
سبحان برکتی:
شهید حاج‌قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت بخیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد.» شما اسم این جمله رو هرچی میخوای بذار من بهش میگم غیرت دینی.
امیر فروغی:
بعد از سخنرانی آقا خیلی راجع به کلیدواژه غیرت دینی فکر کردم. فعلاً به این نتیجه رسیدم: همین که تو مسئولیت خودم متوجه باشم ممکنه اشتباهم پای نظام اسلامی نوشته بشه و تمام سعی‌ام رضایت مردم باشه، کافیه!
امید نریمانی:
غیرت دینی مردم رو باید تو جنگ تحمیلی دید، باید تو مراسم تشییع حاج قاسم دید، باید تو روز ٩ دی دید، باید تو روز عاشورا و عزاداریشون برای امام حسین (ع) دید. شاید طیفی از مردم دین‌زده شده باشن ولی اون چیزی که هنوز این نظام رو نگه داشته همون غیرت دینی مردمه که برگرفته از عاشوراست!
علی مختارزاده:
امیرالمؤمنین علی (ع): آنگاه که حادثه‌ای پیش آمد، اموالتان را سپر جانتان قرار دهید و اگر حادثه‌ای پیش آمد که دین و آیین‌تان در معرض خطر قرار گرفت، جانتان را فدای دینتان سازید و بدانید هر که دینش از بین برود، نابود است و غارت‌زده کسی است که دینش به غارت برود. #غیرت_دینی
محمدرضا صدیقی:
حضرت آقا فرمودند: «غیرت دینی» امان از بی‌غیرتی دینی در لباس دین، از سکولار‌ها و متحجران حوزوی تا بی‌تفاوت‌ها و بیخیال‌ها که براشون این مفهوم پشیزی نمی‌ارزه. طرف در جواب اعتراض به دریافت‌های حرام در قالب‌های من‌درآوردی در ... میگه کاسه داغ‌تر از آش شدی! #غیرت_دینی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار