کد خبر: 1073761
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

نگرانی درباره فرونشست زمین و ریزش‌آور دو اتفاقی است که ساکنان کوچه‌ای بن‌بست حوالی بلوار قیام تهران را تهدید می‌کند.
اوایل آذرماه وقتی ساکنان بن‌بست پرویزی در کوچه ملامحمدمهدی، حوالی بلوار قیام در منطقه‌۱۲ شهری از خانه‌هایشان خارج شدند با دیدن حفره‌ای عمیق که میان کوچه ایجاد شده بود امدادگران را با خبر کردند. هر چند مأموران امداد شهری و آب و فاضلاب در محل حاضر شدند، اما مشخص نشد حفره مورد نظر به چه دلیل ایجاد شده با این حال مأموران شهرداری حفره مورد نظر را با خاک پر کرده و روی آن را آسفالت کردند.
یکی از ساکنان کوچه در شرح ماجرا می‌گوید: چند روز بعد از آسفالت کردن، در آن قسمت دوباره فرونشست زمین شروع شده و مدام بیشتر می‌شود. چندبار با تلفن امداد شهری تماس گرفتیم و به ناحیه‌۵ شهرداری هم مراجعه کردیم و اعلام کردیم ممکن است فردی یا رهگذر با فروکش کردن زمین دچار حادثه شود یا با نشست زمین ساختمان‌های همسایه ریزش کند. آن‌ها می‌گویند آسفالت مورد نظر نشست لازم را کرده و باید دوباره آسفالت شود، اما فعلاً آسفالتی موجود نداریم.
وی ادامه می‌دهد: موضوع مهم‌تر مربوط است به نشت مدام فاضلاب ساختمان شماره یک این کوچه می‌باشد در یک ماه اخیر ساختمان ما که ساختمانی نوساز است بار‌ها دچار گرفتگی فاضلاب شد و هر بار ناگزیر به بازگشایی آن شدیم. وقتی علت گرفتگی مکرر را از شهرداری و فاضلاب شهری دنبال کردیم اعلام شد تا زمان بازگشایی در چاه فاضلاب ساختمان علت مشخص نخواهد شد.
بعد از شکافتن زمین و دنبال کردن لوله متوجه شدیم برای ساختمان چاهی حفر نشده بلکه فاضلاب ساختمان به چاه قدیمی در کوچه متصل شده است که این اتفای جای تعجب دارد. هر چند کارگران چند متر حفاری کرده‌اند، اما هنوز به در چاه نرسیده‌اند و از آنجا که بیم ریزش چاه و به پیوست آن آوار شدن ساختمان وجود دارد حفاری را از ترس به خطر افتادن جان افراد متوقف کرده‌ایم. ما بعد از مواجه شدن با این مشکل با آتش‌نشانی، شهرداری، اداره آب و اداره فاضلاب تماس گرفتیم که همه مأموران به محل آمدند و بدون انجام هیچ‌گونه اقدامی بعد از گرفتن چند قطعه عکس محل را ترک کردند.
مجوز بهره‌برداری از ساختمان
۵ طبقه بدون چاه فاضلاب
یکی دیگر از ساکنان می‌گوید: جای شگفتی دارد چگونه به ساختمانی پنج طبقه بدون حفر چاه فاضلاب، مجوز ساخت داده شده است. ما از چند ماه قبل در این ساختمان ساکن شده‌ایم و حالا با این مشکل مواجه شده‌ایم. اگر چاه فاضلاب موجود در کوچه که مشخص نیست مربوط به چه زمانی است به محل فرونشست زمین که در مجاورت آن است راه داشته باشد آن وقت امکان نشست زمین و تخریب ساختمان‌های اطراف وجود دارد که باید این موضوع از طرف مسئولان شهری بررسی و با متخلفان برخورد شود. این شهروند درباره پیگیری‌های شهری می‌گوید مأموران شهرداری ناحیه‌۵ اعلام می‌کنند باید چاه تازه‌ای داخل ساختمان حفر شده و چاه قدیمی پر شود. اداره آب و فاضلاب اول آذرماه اعلام کرده فاضلاب ساختمان ما را به اگو شهری وصل می‌کند، اما روز پنج‌شنبه اعلام کرده تا خرداد ماه آینده این امکان وجود ندارد؛ چرا که رفع این مشکل در گرو مساعدت مترو است که این مساعدت انجام نشده است از همین رو برای این که اتفاق ناگواری روی ندهد از ارگان‌های مسئول در این باره درخواست رسیدگی داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار