کد خبر: 1071693
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کتاب‌های پیشنهادی مجمع ناشران انقلاب اسلامی به مناسبت روز دانشجو
مجمع ناشران انقلاب اسلامی به مناسبت «روز دانشجو» با معرفی کتاب‌هایی در گونه‌های متنوع و متناسب با فضا‌های دانشجویی به استقبال این روز رفته و به منظور تبیین دیدگاه‌ها، آشنایی با تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی، سرگذشت افراد و چهره‌های شاخص و گمنامی را در قالب رمان، قصه، تاریخ شفاهی و تحلیل گفتمانی به علاقه‌مندان پیشنهاد کرده است.
مصطفی شاه‌کرمی

مجمع ناشران انقلاب اسلامی به مناسبت «روز دانشجو» با معرفی کتاب‌هایی در گونه‌های متنوع و متناسب با فضا‌های دانشجویی به استقبال این روز رفته و به منظور تبیین دیدگاه‌ها، آشنایی با تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی، سرگذشت افراد و چهره‌های شاخص و گمنامی را در قالب رمان، قصه، تاریخ شفاهی و تحلیل گفتمانی به علاقه‌مندان پیشنهاد کرده است.
مرد نخستین
کتاب «مرد نخستین» جزو آن دسته از کتاب‌هاست که باید خواند! آنقدر که صحنه‌های تلاش و فعالیت‌های علمی و مطالعاتی نقش اول کتاب، یعنی پروفسور سیدمحمود حسابی برای امروز دانشجویان ما شاید عجیب جلوه کند. ادبیات، راه و ساختمان، نجوم، ریاضی، بیولوژی، مهندسی برق و مهندسی معدن جزو تحصیلات سیدمحمود حسابی بود و دکترای فیزیک خود را نیز در دانشگاه سوربن فرانسه به پایان رساند. به دلیل پیشرو بودن در حرکت علمی و تخصصی فیزیک در ایران، لقب پدر فیزیک ایران به دکتر حسابی تعلق گرفت و در سال۱۹۹۰میلادی نیز به عنوان «مرد اول علمی جهان» انتخاب شد. مرد نخستین را محمود اکبرزاده به نگارش درآورده و با همکاری انتشارات سوره مهر در ۲۲۴ صفحه برای علاقه‌مندان عرضه کرده است.
کامبوزیا
کتاب «کامبوزیا» که گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در ۱۴۴صفحه نگارش آن را بر عهده داشته، داستان زندگی امیرتوکل کامبوزیاست که مملو از ماجرا‌های جذاب و حیرت‌انگیز این دانشمند ناشناخته ایرانی است و حتی می‌توان از این کتاب و از داستان زندگی این مرد به عنوان یک کتاب انگیزشی برای گرم‌تر شدن موتور درس‌خواندن و تحصیل علم دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده کرد! مردی که به چندین زبان تسلط داشت و به خاطر ابراز اعتقادات دینی در اجتماعات و دشمنی و مخالفتی که با خاندان پهلوی، یهود و صهیونیسم داشت، مورد غضب حکومت پهلوی قرار گرفت و محکوم به اعدام شد! هر چند با وساطت یکی از بزرگان از اعدام نجات پیدا می‌کند، مجبورش می‌کنند برای ادامه زندگی، باقی عمر خود را در یکی از نقاط دورافتاده ایران بگذراند.
بیست‌و‌هفت نفر
همه بیست و اندی داستان کتاب را ۲۷شخصیت در فضای مراودات دانشجویی و دانشگاه رقم می‌زنند و اتفاقات و صحنه‌هایی را خلق می‌کنند که هر دانشجویی در دوران تحصیلش ممکن است با آن‌ها مواجه شود، یعنی یک کارکرد خوب این داستان‌ها علاج واقعه قبل از وقوع است! چون هر داستان، یک رفتار، یک تصمیم، یک انتخاب و یک موقعیت را که صد‌ها و هزاران دانشجو در آن قبلاً قرار گرفته و تجربه کرده‌اند، بازطراحی نموده و بهترین طرز مواجهه با آن را در قالب داستان به مخاطب ارائه می‌کند. محمدرضا نجفی خالق این اثر می‌باشد و انتشارات سدید آن را در ۲۰۶صفحه به دنیای کتاب عرضه کرده است.
خاطرات سفیر
کتاب ۲۲۴صفحه‌ای «خاطرات سفیر» به روایت خانم نیلوفر شادمهری توسط انتشارات سوره مهر برای علاقه‌مندان عرضه شده و با نگارشی ساده و صمیمی، خوانندگان را به خوابگاهی در پاریس می‌برد و آن‌ها را در رویدادها، تجربه‌ها و خاطرات شنیدنی خود شریک می‌کند. مواجهه او با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند؛ از قبول نشدنش در بهترین دانشگاه فرانسه تنها به دلیل حجابش و دست ندادن با سرشناس‌ترین اساتید مرد تا برگزاری دعای عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعای کمیل!
برنامه‌نویس
وحید حسنی در کتاب «برنامه‌نویس» رمانی را خلق کرده که رویداد‌های آن همزمان با اتفاقات سال ۸۸ است. شخصیت اصلی این رمان به عنوان یک دانشجوی مسلط به کدنویسی و هک به طور ناخواسته درگیر مسائل سیاسی و اجتماعی ایام فتنه آن سال می‌شود. شناخت بخشی از این جریانات موضوع کاری او شده و داستان را به پیش می‌برد. این کتاب با همت انتشارات سوره مهر در ۲۰۰صفحه برای مخاطبان ارائه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار