کد خبر: 1070327
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
در آیین رونمایی از ۳ کتاب انتشارات «راه‌یار» مطرح شد

به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و انتشارات «راه یار» تبریک می‌گویم که در این مدتی که پا گرفته، توانسته است آثار خوبی را در حوزه جبهه مقاومت و مسائل کشور تولید کند و این سه اثری هم که رونمایی می‌شوند، این مسائل را در خودشان دارند.
گلعلی بابایی از نویسندگان دفاع مقدس و ادبیات پایداری در آیین رونمایی کتاب‌های تازه منتشر شده انتشارات «راه‌یار»؛ «کشکول میرزا جوادآقا»، «پاتک علیه پیتوک» و «مرضیه» در سخنانی گفت: من به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و انتشارات «راه یار» تبریک می‌گویم که در این مدتی که پا گرفته، توانسته است آثار خوبی را در حوزه جبهه مقاومت و مسائل کشور تولید کند و این سه اثری هم که رونمایی می‌شوند، این مسائل را در خودشان دارند.
این نویسنده دفاع مقدس عنوان کرد: کتاب «کشکول میرزا جواد آقا»، روایت‌هایی از شهید مدافع حرم جواد کوهساری است که در تاریخ ۲۶ تیر ۹۴ در شهر فلوجه عراق در جنگ با داعش شهید شد و به قلم برادر عزیزمان محمدمهدی احمدیان نگاشته شده است.
وی ادامه داد: ویژگی کتاب این است که وقتی زندگینامه کتاب شهید کوهساری را مطالعه می‌کنید، می‌بینید که شهید دقیقاً مانند همین جوان‌های امروزی است و چیزی اغراق نشده. در حقیقت هم همین‌طور است، ما باید تلاش کنیم شهدا را که مثل همین جوان‌ها هستند، به جامعه نشان بدهیم که این ویژگی در این کتاب هست و ساده و روان نوشته شده است و شهید را هم همان‌طور که بوده معرفی کرده و یک ویژگی خیلی خاصی کتاب، این است که مسجد و فضای مسجد را خیلی زیبا روایت کرده است. بابایی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: کتاب دوم یعنی «مرضیه» زندگینامه مادر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمود تقی‌پور است، خیلی جالب است که این مادر شهید به رغم مسن بودنش، نکات ریزی را از فرزند شهیدش بازگو کرده که به نظرم نقطه مثبت کتاب است و خاطراتی متنوع درباره شهید گفته شده است.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به کتاب «پاتک علیه پیتوک» عنوان کرد: این کتاب، در واقع روایتی داستانی از زندگی شهید سیدهادی سلطان‌زاده است. این شهدا، در آن مقطعی که ارتش سوریه، آن‌ها را نمی‌پذیرفت می‌خواستند خودشان را تحمیل کنند، در این باره باید به طور مفصل بحث شود ولی این شهدایی که در آن مقطع رفتند، بصیرتشان خیلی بالا بود. ویژگی جالب شهید سلطان‌زاده این است که باشگاه بیلیارد داشته است و به عنوان نیروی مقاومت به جنگ سوریه رفت. این خیلی عجیب است، یعنی از همان تحول‌هایی است که یک‌دفعه در وجود طرف پیدا می‌شود. این نشان از قدرت الگو‌های صحیح است که یک بیلیاردباز را به یک مدافع حرم تبدیل می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار