کد خبر: 1066862
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
رئیس قوه قضائیه به خوزستان رفت
رئیس قوه قضائیه روز پنج شنبه در سومین سفر استانی خود به خوزستان رفت؛ سفری که بیش از هر چیزی با هدف گره‌گشایی از مشکلات قضایی استان انجام شد و اژه‌ای با تأکید بر اینکه مسائل استان خوزستان را باید به طور ویژه و ملی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، گفت: باید بروکراسی را از جلوی پای مردم برداریم.

دستور تعیین تکلیف اموال بلاتکلیف دپو شده در انبارهای اموال تملیکی و همچنین تدبیر برای جلوگیری از فاسد شدن هزاران تن برنج و ذرت در انبارهای بندر امام‌، مهم‌‌ترین موضوعی بود که در این سفر بیش از سایر مسائل دارای اهمیت مضاعف بود؛ کالا‌‌هایی که به گفته رئیس قوه قضائیه برای تأمین آنها هزینه‌های فراوان شده و بعد از سال‌‌ها در انبار‌‌ها مانده و در معرض فساد هستند. اژه‌ای تأکید کرد باید به این وضعیت خاتمه داد.
رئیس قوه قضائیه که در جلسه شورای قضایی استان خوزستان شرکت کرده بود، این اظهارات را در واکنش به گزارش دادستان کل کشور عنوان کرد، که از یک سو واردات و صادرات بندر امام خمینی را خوب توصیف و از سوی دیگر از وضعیت تخریب هزاران تن برنج و ذرت در انبار‌‌ها ابراز نگرانی کرده بود. اژه‌ای سپس در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره وضعیت نامناسب سه انبار اموال تملیکی خوزستان و بلاتکلیفی صد‌‌ها پرونده، با بیان اینکه در بحث فروش اموال تملیکی که در حال حاضر با اجازه حاکم شرع و پس از مراحل کارشناسی و مزایده انجام می‌شود، این روش را غلط دانست و گفت: قطعاً حاکم شرع نمی‌تواند برای حجم زیادی از اموال دپو شده تصمیم بگیرد. اگر نیاز به اصلاح قانون است پیگیری شود و اگر نیاز نیست تدبیری صورت گیرد تا تصمیم‌گیری درباره اموال تملیکی متمرکز بر یک حاکم شرع در مرکز نشود و اگر این موضوع مربوط به رئیس عدلیه است حکم می‌دهم یک قاضی سیار به انبار اموال تملیکی برود و همانجا رأی بدهد. محسنی اژه‌ای از استاندار خوزستان خواست هیئتی را به انبار‌‌ها اعزام کند تا در سریع‌‌‌ترین زمان ممکن اموال دپو شده را بررسی کند و برای آنها تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف‌ شود.
محسنی اژه‌ای همچنین در سفر یک روزه به اهواز علاوه بر دیدار با قضات و کارکنان قضایی خوزستان، با اقشار مختلف مردم استان خوزستان، صنعتگران، مدیران شرکت کشت و صنعت هفت تپه هم دیدار و سپس در جلسه شورای اداری خوزستان شرکت کرد.

دستور ایجاد دادگاه خاص رسیدگی به دعاوی مربوط به خانواده شهدا
رئیس قوه قضائیه در دیدار با اقشار مختلف مردم استان خوزستان با بیان اینکه هر سه قوه در تلاش برای حل گام به گام مشکلات مردم هستند، در عین حال تصریح کرد که باید خود مسئولان استان خوزستان در ویژه دیدن مسائل این خطه و گره گشایی از کار مردم پیشگام باشند. محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به درخواست نماینده خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان برای ایجاد شعب تخصصی برای رسیدگی به دعاوی حقوقی این خانواده‌‌‌ها اظهار داشت: چندی پیش در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران تأکید کردم که مجموعه ویژه‌ای برای رسیدگی خاص به دعاوی خاص این قشر به ویژه مسائل خانوادگی آنها تشکیل شود. وی با بیان اینکه این پیشنهاد تاکنون عملیاتی نشده به رئیس دادگستری استان خوزستان مأموریت داد که اولین دادگاه خاص رسیدگی به دعاوی کیفری و حقوقی مربوط به خانواده شهدا را در این استان ایجاد کند تا با حکم ویژه و تفویض اختیارات از سوی رئیس دستگاه قضا مسائل قضایی مربوط به خانواده ایثارگران به صورت تجمیع شده در یک دادگاه رسیدگی شود.
حمایت دستگاه قضا و دولت از مدیران شرکت هفت‌تپه
رئیس قوه قضائیه در جلسه بررسی آخرین وضعیت پرونده شرکت هفت تپه پس از واگذاری به دولت، با ابراز خرسندی از گزارش وضعیت کنونی مدیریتی شرکت هفت‌تپه در جلسه از سوی مسئولان گفت: خوشبختانه اکنون آن طور که اعلام شد درباره اداره این شرکت توافق خوبی حاصل شده و مشکل خاصی وجود ندارد. محسنی اژه‌ای گفت که دستگاه قضا و دولت حتماً مدیران شرکت هفت‌تپه را در اداره بهتر این مجموعه کمک می‌کنند و اجازه نمی‌دهند در این مسیر تنها بمانند.

باید بروکراسی را از جلوی پای مردم برداریم
حضور در جلسه شورای اداری استان خوزستان از دیگر برنامه‌های اژه‌ای در سفر به اهواز بود. وی با بیان اینکه افزایش تولید لوازم می‌خواهد، گفت: برای ورود مواد اولیه باید تسهیلات ایجاد کنیم. وی با بیان اینکه باید جایی را که مجوز می‌خواهد با کم‌‌ترین زحمت به خصوص برای بنگاه‌های کوچک به روز برسانیم، عنوان کرد: باید بروکراسی را از جلوی پای مردم برداریم و اجازه دهیم مردم کار کنند. اژه‌ای با بیان اینکه دستگاه قضایی استان خوزستان در مورد مسائل ناامنی و حمایت از تولید باید اقدامات خود را بیشتر کند، گفت: نمی‌شود روی قاضی فشار آورد چرا که قاضی هم توانی دارد. رئیس قوه قضائیه افزود: شاید بشود با تدبیر کردن، کمک خواستن از مردم و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌‌‌ها ورودی پرونده‌‌‌ها را کمتر و مسائل را قضایی حل کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار