کد خبر: 1065961
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
کاربران شبکه‌های اجتماعی در سالروز شهادت سردار شوشتری یاد این شهید والامقام را گرامی داشتند
۲۶مهر در سالروز شهادت سردار شوشتری که در سال جاری با هفته وحدت نیز همزمان شده است، کاربران شبکه‌های اجتماعی طی توئیت‌هایی با اشتراک‌گذاری نوشته‌هایی از شهید و همچنین بازخوانی خدمات او به مناطق محروم یاد او را گرامی داشتند

سرویس جوان آنلاین: ۲۶مهر در سالروز شهادت سردار شوشتری که در سال جاری با هفته وحدت نیز همزمان شده است، کاربران شبکه‌های اجتماعی طی توئیت‌هایی با اشتراک‌گذاری نوشته‌هایی از شهید و همچنین بازخوانی خدمات او به مناطق محروم یاد او را گرامی داشتند. کاربران شهید شوشتری را «شهید وحدت» خواندند و از ارتباطات صمیمی‌اش با اهل سنت به‌ویژه در مناطق محروم نوشتند. شهید شوشتری که در مقام جانشین فرمانده سپاه پاسداران خدمت می‌کرد در سال ۱۳۸۸ به دست گروهک عبدالمالک ریگی ترور شد. در ادامه بخش‌هایی از توئیت‌های کاربران را می‌خوانید.

علی چاهخوزاده:
الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم. بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم. آزادمان کن تا اسیر نگردیم...۲۶ مهر سالگرد شهادت شهید شوشتری است، او که برای وحدت در سیستان و بلوچستان توسط گروهک جیش‌الظلم ترور شد.
آزاده رجبی:
حضرت امام در پی پیروزی در عملیات مرصاد خطاب به سردار شوشتری می‌فرمایند: «در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعاً شما را شفاعت خواهم کرد.» او در ۲۶ مهر ۸۸ توسط گروهک عبدالمالک ریگی در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.
مصطفی سیستانی:
هفته وحدت برای ما مردم سیستان و بلوچستان یادآور خاطرات دلاورمردانی همچون شهید شوشتری است که ایشان بذری در این مناطق گذاشتند که ما تاکنون به چشم ندیده بودیم، باید بدانیم امثال شوشتری‌ها بی‌هیچ چشمداشتی برای رفع محرومیت‌ها تلاش می‌کنند و هم اکنون راه این شهیدان ادامه دارد.
حسن مکاری:
در سالرزو شهادت شهید شوشتری یادی کنیم از فراز معروفی از وصیتنامه این شهید بزرگوار: «دیروز از هر چه بود گذشتیم و امروز از هر چه بودیم گذشتیم، آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز، دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز تلاش می‌کنیم ناممان گم نشود.» #شهدای_وحدت
کاربری با نام «آقا معلم»:
شهادت سردار شوشتری مصادف شده با هفته وحدت، شخصی که تا لحظه آخر عمرشون بین مردم ضعیف بود و همیشه به دنبال وحدت بین مسلمانان بود، امام خمینی بعد از عملیات مرصاد گفتند به شوشتری بگویید در این دنیا که نمی‌توانم کاری کنم، اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعاً شفاعتش خواهم کرد.
مینا رشیدی:
امام خامنه‌ای: محاسن شهید شوشتری به‌خاطر سن و سال که نه، از دیدن رنج مستضعفین سفید شده بود. «صلوات»
کاربری با نام «سعید»:
شاید براتون جالب باشه که برخی از مردم اهل سنت بلوچ به یاد سردار نورعلی شوشتری و به پاس خدماتش، اسم بچه‌هاشون رو گذاشتن «نورعلی» ...! خدایا ما رو عاقبت بخیر و خوشنام بمیران!
سعید پورملائی:
۲۶ مهرماه سالگرد شهادت بزرگمردی است که نام، منش و یادش تا ابد در قلب و ذهن مردم عزیز ایران اسلامی و سیستان و بلوچستان به یادگار می‌ماند. بلوچ‌ها در شهادت شوشتری گریه می‌کردند، مگر شوشتری با این‌ها چه کار کرد که قلب‌ها را تسخیر کرد. استراتژی شهید شوشتری به کارگیری محبت به جای گلوله بود.
محمد شیروانی:
این ایام سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام نورعلی شوشتری است. کسی که جانش را برای وحدت اسلام فدا کرد و طی حمله انتحاری کوردلان تکفیری در سرباز سیستان به شهادت رسید. همرزمانش می‌گویند او شهدایی زندگی می‌کرد تا اینکه شهید شد!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار