کد خبر: 1065323
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
ارتش لبنان خبر داد که موفق شده است نُه نفر از افرادی را که با تیراندازی‌های امروز بیروت در ارتباط بودند، بازداشت کند.

ارتش لبنان در واکنش به حوادث بیروت با انتشار تأکید کرد که مناطق مختلفی را برای یافتن عاملان تیراندازیهای امروز تفتیش کرده است.

شبکه خبری الجزیره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد که در جریان این بازجویی‌ها، نُه نفر بازداشت شده‌اند که یک نفر از آنان سوری است.

ارتش لبنان خبر داد که تماسها با طرفهای ذیربط ادامه دارد تا وضعیت کنترل و از ایجاد فتنه نیز جلوگیری شود.

در این بیانیه تأکید شد که ارتش نسبت به هیچ فرد مسلحی مسامحه نخواهد کرد و یگانهای وابسته به آن نیز در حال استقرار هستند تا از درگیریهای مجدد جلوگیری شود.

در همین ارتباط، میشل عون رئیس جمهور لبنان هم در واکنش به حوادث امروز گفت که استفاده مجدد از سلاح قابل پذیرش نیست و حکومت، آزادی بیان را تضمین خواهند کرد.

وی گفت که دیگر اجازه نخواهند داد آنچه امروز رخ داد، رخ دهد و نخواهند گذاشت که کسی لبنان را برای منافع خود گروگان بگیرد.

رئیس جمهور لبنان تصریح کرد: «رخدادهای امروز قابل قبول نیست... خیابان، محل اعتراض نیست... احداث سنگر یا اقدامات تنش‌زا راهکار نیست».

عون با تأکید بر اینکه، قانون اساسی تنها راه حل این مشکل است، نه تهدید، خاطر نشان کرد: «رخدادهای امروز از نظر امنیتی و قضایی، پیگیری خواهد شد و تا مشخص شدن نتیجه تحقیقات، بیدار خواهم ماند».

وی با بیان اینکه تحقیقات به مجازات عامل و مشوّقان آن ختم خواهد شد، به مردم لبنان قول خواهد داد که این کشور به عقب باز نخواهد گشت.

این در حالی است که تیراندازی افراد مسلح به سمت معترضانی که به صورت مسالمت‌آمیز در منطقه «الطیونه» بیروت در حال تظاهرات بودند، شش کشته و حدود شصت زخمی بر جا گذاشت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار