کد خبر: 1062709
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

مسئول قرارگاه جهادی امام رضای شهرستان‌های استان تهران از راه‌اندازی مجدد دو پویش «مشق ظهور» و «تخته سیاه» برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند خبر داد.
هادی جهانگیری، مسئول قرارگاه جهادی امام رضای شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه پویش مشق ظهور در روز‌های پیش از سال تحصیلی توسط قرارگاه با شعار «از مردم برای مردم» راه‌اندازی شده‌است، گفت: کمک‌هایی هر چند خرد از میان مردم و خیران جمع‌آوری می‌شود و لوازم‌التحریر‌ها برای دانش‌آموزان نیازمند خریداری و پس از بسته‌بندی به مناطق محروم ارسال می‌شود.
به گفته جهانگیری غالب نیازمندان در مناطق حاشیه شهر تهران و شهرستان‌های حاشیه‌ای اعم از فیروزکوه، دماوند، رودهن، بومهن، پردیس، پیشوا، ورامین، قرچک، شهر ری، اسلامشهر، شهریار و رباط کریم هستند.
مسئول قرارگاه جهادی امام رضای شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: سال گذشته با هم‌افزایی مردم و کمک‌های مردمی در پویش مشق ظهور که در راستای تأمین لوازم التحریر دانش‌آموزان نیازمند راه اندازی شده بود، ۳۰ هزار بسته لوازم التحریر ایرانی_اسلامی در رده‌های ابتدایی، متوسط اول و دوم تهیه و توزیع شد.
وی با بیان اینکه امسال قصد داریم ۱۵ هزار بسته لوازم التحریر تهیه و میان نیازمندان کنیم، گفت: خیران می‌توانند برای مشارکت در این پویش کمک‌های خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۷۰۰۸ یا با شماره‌گیری کد #۲۸۵۴*۸۸۷۷*واریز کنند.
جهانگیری با بیان اینکه همچنین پویش تخته سیاه نیز از سال گذشته در قرارگاه راه اندازی شده است، یادآور شد: سال گذشته توانستیم بالغ بر ۹۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه و میان نیازمندان توزیع کنیم. به گفته وی، از چند روز گذشته نیز پویش تخته سیاه راه‌اندازی شده است و طی این مدت ۵۰ عدد تبلت خریداری و به دست نیازمندان رسانده شده است؛ بنا داریم تا فرا رسیدن ماه مهر و تا پایان سال تحصیلی این پویش را ادامه دهیم.
وی در ادامه به پویش لشکرحسینی که به مناسبت اربعین حسینی سال ۱۴۰۰ راه اندازی شده است، اشاره کرد و گفت: این پویش با این رویکرد و شعار که «هر کس از پیاده روی و فیض اربعین جا مانده است، هزینه‌های سفر خود را صرف نیازمندان و تهیه لوازم‌التحریر، پوشاک و تبلت دانش‌آموزان نیازمندان کند» راه‌اندازی شده‌است. خیران می‌توانند برای مشارکت در این پویش کمک‌های خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۴۷۴۵۷ واریز کنند.
وی به دیگر اقدامات حمایتی و فرهنگی این قرارگاه اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند، تاکنون توانسته‌ایم در چند سال اخیر دو مدرسه به همت خیران بسازیم و این مدارس را برای استفاده دانش‌آموزان کم‌برخوردار به آموزش و پرورش تحویل دهیم؛ یکی از این مدارس در استان خوزستان و دیگری در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. جهانگیری این را هم گفت که به صورت هفتگی برای دانش‌آموزان نیازمند کلاس‌های کمک درسی برگزار نیز می‌شود که در این راستا، اعضای جهادی که به عنوان معلم می‌توانند به دانش‌آموزان تدریس کنند در قالب مدرسه سیار به نام «مدرسه بهشت» در کوره‌پزخانه‌ها حاضر می‌شوند و به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تدریس می‌کنند.
جهانگیری در ادامه به کارگروه پزشکی که در قالب ۱۶ تخصص پزشکی شامل دندانپزشکی، پزشکی عمومی، زنان و زایمان، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، طب اسلامی و طب سوزنی و طب سنتی فعالیت می‌کند، اشاره کرد و یادآور شد: این کارگروه در مناطق محروم حاشیه تهران و استان‌های آسیب دیده مانند خوزستان، کرمانشاه و پلدختر فعالیت می‌کنند. این کار گروه راه‌اندازی شده تا بتوانیم درمان بیماران نیازمند (از غربالگری تا درمان و بستری در بیمارستان) را پیگیری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار