کد خبر: 1059976
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
صادق صفایی، بازیگر تئاتر و سینما درگذشت

صادق صفایی، بازیگر تئاتر، سینما و عضو هیئت علمی گروه هنر‌های نمایشی دانشگاه تهران بر اثر ایست قلبی و در ۶۰ سالگی چشم از جهان فروبست.
به گزارش «جوان» صادق صفایی متولد سال ۱۳۴۰ در شهر طبس بود. او در طول دوران حرفه‌ای خود علاوه بر تدریس در مراکز مختلف آموزشی، در آثار گوناگون نمایشی نیز ایفای نقش کرد. صفایی در تعداد قابل توجهی از فیلم‌های سینمایی از جمله «از کرخه تا راین»، «آژانس شیشه‌ای»، «من و زیبا»، «سفر سرخ» و «خوابگاه دختران» ایفای نقش کرده بود که برای فیلم «از کرخه تا راین» موفق به کسب سیمرغ بازیگر مرد مکمل از جشنواره فیلم فجر شده بود. وی در نمایش‌هایی، چون «پریشان در باد»، «دایره گچی قفقازی» و «مرغ دریایی» به عنوان بازیگر حضور داشت و نمایش‌هایی همچون «مرگ»، «پلیکان سبز»، «در جامعه مردگان» و «همچون انتظار الکترا» را در مقام کارگردان روی صحنه برد.
ابراهیم حاتمی‌کیا با نقل خاطره‌ای از همکاری با صادق صفایی و ماندگار شدن نقش «نوذر» با بازی او در فیلم «از کرخه تا راین» به این خبر واکنش نشان داد. حاتمی‌کیا به مناسبت درگذشت وی یادداشتی را نوشته که در بخشی از متن آن آمده است: «شرطی برای بازی در «از کرخه تا راین» با او گذاشتیم که باید در اوقات غیربازیگری‌اش- که زمان کمی هم نبود- به گروه فیلمسازی کمک کند تا ما کمتر از عوامل آلمانی استفاده کنیم. او قول همکاری داد. اوایل به قولش وفا کرد، ولی هر چه پیش رفتیم کمتر تن به همکاری می‌داد. از او دلخور بودم که چرا به شرطش عمل نمی‌کند، غافل از اینکه صادق صفایی چنان در نقش نوذر فرو رفته بود که همچون بچه‌های شیمیایی شده رنجور دیگر حوصله‌ای نداشت. نتیجه‌اش ماندگار شدن نقش «نوذر» در فیلم «از کرخه تا راین» شد. خدایش بیامرزد و او را با شهدای جنگ تحمیلی مخصوصاً شهدای مظلوم شیمیایی محشور کند.»
اصغر همت، بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون که دوستی و همکاری دیرینه‌ای با زنده‌یاد صادق صفایی داشت، درباره وضعیت مراسم خاکسپاری پیکر این هنرمند فقید گفت: خواسته خانواده این است که پیکر صادق در مشهد و در کنار قبر مادرش به خاک سپرده شود. زمان مراسم خاکسپاری دقیق مشخص نیست، زیرا در حال حاضر باید مراحل قانونی طی شود و سپس پیکر به بهشت زهرا (س) و از آنجا به فرودگاه منتقل می‌شود. صادق تنها زندگی می‌کرد و اگر قرار بود در تهران به خاک سپرده شود، باز هم تنها می‌ماند ولی خاکسپاری او در مشهد و در کنار قبر مادر عزیزش باعث می‌شود تنها نباشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار