کد خبر: 1059601
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

رپورتاژ آگهی/ سازه پارچه ای سقف جمع شونده برای مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی و بارندگی طراحی شده است و با مهندسی سفارشی، می توانید کارکرد آن را افزایش دهید. معمولا سقف های پارچه ای از شفافیت برخوردارند تا حداکثر نور خورشید را در خود جذب کنند. سازه های پارچه ای معمولا از یک ماده کششی تولید می شود که به صورت یک سطح سه بعدی شکل می گیرد و می تواند برای ایجاد سقف های جمع شونده استفاده شود. در واقع سازه های پارچه ای با استفاده از پارچه های تخصصی تحت تنش برای تحمل وزن خود و مراقبت از بارهای بیرونی بسیار مقرون به صرفه است و مسافت های زیادی را بدون تکیه گاه میانی پوشش می دهد. یک پارچه سقف متحرک شامل سه جزء اصلی است: پارچه، پوشش و روکش بالا.

سازه پارچه ای سقف جمع شونده: خواص، انواع و مزایا

خواص پارچه برای سقف متحرک

پارچه ای که برای طراحی سقف های جمع شونده استفاده می شود، دارای ویژگی های زیر است:

استحکام کششی

این یک شاخص اساسی قدرت نسبی است. این ویژگی برای پارچه های معماری اساسی است.

مقاومت بالا در برابر پارگی

مقاومت در برابر پارگی از این نظر مهم است که اگر سازه پارچه ای پاره شود، باعث نفوذ آب باران و باد به محیط می شود.

قدرت چسبندگی

این اندازه گیری استحکام پیوند بین مواد پایه و روکش یا ورقه ای است که از آن محافظت می کند. برای ارزیابی قدرت اتصالات جوش داده شده برای اتصال نوارهای پارچه ای به سقف جمع شونده مفید است.

مقاوم در برابر شعله

پارچه ای که دارای پوشش مقاوم در برابر شعله است، حتی در برابر منبع نقطه ای بسیار داغ نیز مقاومت می کند. با این حال، در صورت وجود منبع احتراق بزرگ، هنوز هم ممکن است که آتش بگیرد.

انعطاف پذیری

سقف های متحرک پارچه ای باید از انعطاف پذیری کافی هنگام باز و بسته شدن برخوردار باشند.

انواع مواد پارچه ای برای سقف های متحرک

ساختارهای پارچه ای از پارچه واقعی تشکیل شده اند؛ نه ماده ای مشابه آن. اما به طور معمول، پارچه برای افزایش استحکام، دوام و مقاومت در برابر محیط با مواد مصنوعی روکش می شود. انواع مختلف پارچه های مورد استفاده در سازه های پارچه ای عبارت اند از:

بوم پنبه

این قدیمی ترین پارچه ای است که معمولا برای ساخت چادر و سایه در روزهای قدیم استفاده می شد. این می تواند یک پارچه پنبه ای سبک، یک بوم سبک یا یک بوم مقاوم در برابر وزن سنگین باشد.

پلی استرها

خاصیت استحکام، دوام، هزینه و کشش باعث می شود که مواد پلی استر بیشترین کاربرد را در سازه های پارچه ای داشته باشند. پلی استرهایی که روکش شده اند، معمولا ارزان ترین گزینه برای تولیدات با ماندگاری بالا هستند. پارچه های پلی استر به دو نوع تقسیم می شوند

پلی استرهای ورقه وینیل

یک پارچه چند لایه معمولا از یک پلی استر تقویت کننده که بین دو لایه PVC  فشرده شده، تشکیل شده است. با این حال، برای بیشتر موارد استفاده از ساختار پارچه، به دو یا چند لایه پارچه اشاره دارد که با گرما، فشار و چسب به هم متصل شده و یک لایه واحد را تشکیل می دهند.

پلی استر با روکش وینیل

پلی استر با روکش وینیل از روکش پلی استر، عامل اتصال دهنده یا چسبنده و روکش های PVC بیرونی تشکیل شده است. این ماده اغلب برای ساختارهای پارچه ای انعطاف پذیر استفاده می شود.

سازه پارچه ای سقف جمع شونده: خواص، انواع و مزایا

فایبر گلاس

فایبرگلاس بافته شده با روکش PTFE نیز از مواد اولیه پرکاربرد است. الیاف شیشه به رشته های پیوسته کشیده می شوند و سپس به نخ متصل می گردند. نخ ها برای ایجاد بستر بافته می شوند. فایبرگلاس مقاومت کششی بالایی دارد، دارای کشسانی است و مشکل تنش یا خزش قابل توجهی ندارد. به دلیل بهره وری انرژی، دمای ذوب بالا و عدم خزش، پارچه های بر پایه فایبر گلاس مواد انتخابی برای گنبدهای ورزشگاه و سایر سازه های دائمی بوده اند. پارچه های فایبرگلاس به موارد زیر تقسیم می شوند 

پارچه الفین / پلی الفین

 

پلی وینیلیدن فلوراید بافته شده

 

EPTFE  بافته شده است

پارچه خاموش

پارچه سیاه یک ماده مات دارای یک ورقه است که لایه ای مات را بین دو لایه بیرونی سفید قرار می دهد. گرمایش و نورپردازی یک سازه ممکن است کنترل شود؛ زیرا پارچه اجازه نفوذ نور به بالا یا دیوارها را نمی دهد. کیفیت مات نیز مانع از مشاهده لکه ها، کثیفی ها، تعمیرات و یا تطابق پنل های بیرونی سازه از داخل می شود.

انواع روکش های بالا برای سازه های پارچه ای متحرک

پوشش دهی سطح سختی را در قسمت بیرونی مواد به وجود می آورد و مانعی ایجاد می کند که مانع چسبیدن خاک به مواد می شود؛ در حالی که اجازه می دهد پارچه با آب تمیز شود. بر اساس موادی که برای پوشاندن پارچه استفاده می شود، آن ها به موارد زیر طبقه بندی می شوند:

لمینیت PVF

روکش PVDF

روکش  PVDF/PVC 

پوشش Tio2 (دی اکسید تیتانیوم)

مزایای ساختار پارچه ای سقف متحرک

نصب سریع تر 

دارای روشنایی طبیعی در روز 

زیبایی و طراحی انعطاف پذیر 

نیاز به تعمیر و نگهداری کم 

طبیعت سبک 

مصرف انرژی بهینه 

سازه های پارچه ای به مواد کمتری نیاز دارند. 

بسیاری از این سازه ها پیش ساخته هستند که در زمان، مواد و انرژی صرفه جویی می کند.

کاربرد گسترده و متنوع

سقف های متحرک ساخته شده توسط پادناتنت در هر شرایطی دوام می آورند و مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف از جمله آب و هوا دارند. برای آگاهی از نوع پارچه هایی که در ساخت این سازه ها به کار برده می شود، کیفیت و قیمت هر یک با ما در تماس باشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار