کد خبر: 1057528
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
موسوی خبر داد؛
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات دعوت از میهمانان خارجی برای شرکت در مراسم تحلیف «رئیسی»، گفت: ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای شرکت در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور سیزدهم در مجلس شورای اسلامی، گفت: مراسم تنفیذ حکم روز ۱۲ مرداد برگزار خواهد شد و بعد از آن طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی، مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان در این مراسم حضور دارند. بنا بر عُرف ادوار گذشته، با توجه به اهمیت تحلیف که نماد مردم‌سالاری و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کشور است، تلاش بر این است که این مراسم باشکوه‌تر برگزار شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: از طرف آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، ستادی تشکیل شد که در این ستاد کمیته‌های مختلف، جلسات متعددی برای برگزاری باشکوه این مراسم و همچنین دعوت از میهمانان برگزار کردند.

موسوی اظهار داشت: این مراسم روز پنجشنبه (۱۴ مرداد) همزمان با سالگرد صدور مشروطیت برگزار خواهد شد.

وی گفت: ستاد تحلیف مستقر در مجلس شورای اسلامی دو سیاست عمده را برای برگزاری این مراسم در نظر داشت؛ اول برگزاری باشکوه و آبرومندانه این مراسم و دوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با شرایط ویژه کرونایی.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس همچنین در تشریح جزئیات دعوت از میهمانان خارجی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، گفت: ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای شرکت در این مراسم اعلام آمادگی کردند که در بین آنها ۱۰ رئیس کشور، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر امور خارجه و ۱۰ وزیر متفرقه، همچنین فرستادگان ویژه رؤسای کمیسیون‌های پارلمانی، رؤسا و مقامات ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک، رئیس IPU، نماینده اتحادیه اروپا، نماینده D۸، نماینده سیتا و همچنین نمایندگان و شخصیت‌هایی از ادیان مختلف جهانی و شخصیت‌های مؤثر فرهنگی و اجتماعی در این مراسم حضور خواهند یافت.

موسوی تصریح کرد: همچنین برای پوشش گسترده خبری این مراسم، از حدود ۴۰۰ نفر از خبرنگاران داخلی و خارجی که درخواست پوشش این مراسم را داشتند، با توجه به شرایط کرونایی توانستیم تمهیدات لازم برای ۱۷۰ خبرنگار داخلی و خارجی از بیش از ۳۰ کشور فراهم کنیم.

وی همچنین در خصوص جزئیات تمهیدات ترافیکی برای روز برگزاری مراسم تحلیف، گفت: این تمهیدات توسط مسئولین مربوطه به اطلاع خواهد رسید.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص حضور نماینده‌ای از عربستان سعودی گفت: اگر این حضور در روزهای آینده قطعی شد، حتماً آن را اعلام خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار