کد خبر: 1056297
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
نقاشی مکتب سیدالشهدا (ع) رونمایی شد
هنرمند تجسمی کشورمان به پاسداشت شهدای مدرسه سیدالشهدای افغانستان تابلوی نقاشی «دختران مکتب سیدالشهدا (ع)» را خلق کرد که روز گذشته طی مراسمی در مدرسه‌ای در منطقه گلشهر مشهد مقدس رونمایی شد.

هنرمند تجسمی کشورمان به پاسداشت شهدای مدرسه سیدالشهدای افغانستان تابلوی نقاشی «دختران مکتب سیدالشهدا (ع)» را خلق کرد که روز گذشته طی مراسمی در مدرسه‌ای در منطقه گلشهر مشهد مقدس رونمایی شد.
عبدالحمید قدیریان، هنرمند تجسمی کشورمان در مراسم رونمایی از تابلوی نقاشی «دختران مکتب سیدالشهدا (ع)» گفت: فرهنگ شیعه، فرهنگ من نباشم تا تو باشی است. همانگونه که مادرمان حضرت زهرا (س) در پس پرده همه حرکات را امامت می‌کنند و ما ایشان را نمی‌بینیم. هنرمند آن کسی است که نباشد و دیده نشود. من در این جمع شرمنده شدم که اینگونه مورد لطف دوستان و تمجیدشان قرار گرفتم.
قدیریان ادامه داد: این فاجعه واقعاً دلم را به درد آورد چراکه دوستان افغانستانی بسیاری داشتم و دارم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که در خلوت خود احساسم را پیاده کنم.
وی افزود: برای تلطیف درد و رنج مادران داغ‌دیده این اتفاق چه چیزی ما را سبک می‌کند و به زیبایی می‌رساند. زمانی که بدانیم شهدایمان زنده هستند و در کنار مولایمان روزی می‌خورند. این دختران کوچک الان در بهشتی که حضرت زهرا (س) برپا کرده است به سر می‌برند و حالشان خیلی خوب است. آن‌ها از آن بالا برای مادرانشان صلوات می‌فرستند و طلب آمرزش می‌کنند. این شهدا نگاه سالم و زیبا به ما دارند و روح ما را به سوی آسمان متوجه می‌کنند.
قدیریان در ادامه با تأکید بر اینکه پیشروی و موفقیت‌های کشورمان حاصل دستگیری و شفاعت همین شهداست، افزود: این تابلو را برای لطافت و آرامش روح مادران این شهدا نقاشی کردم و در آن می‌گویم که‌ای مادران شهدا از این فضایی که درونش قرار گرفته‌اید لذت ببرید چراکه در مرحله‌ای به سر می‌بریم که داستان ناتمام عاشورا را بچه‌های ما به سوی انتها پیش می‌برند. داستان ناتمام عاشورا باید با انتقام خون سیدالشهدا (ع) به اتمام برسد. ما هم اکنون در این مرحله به سر می‌بریم و خوشحالیم که مسیر عاشورا را ادامه می‌دهیم.
این هنرمند در ادامه گفت: خداوند به بازماندگان این حادثه جنایتکارانه صبر دهد و به برکت امام رضا (ع) عزت و گشایش دل بدهد. ما مسیر سختی را تا به اینجا طی کرده‌ایم و مسیر دشواری را نیز در ادامه خواهیم داشت، اما پشتمان به اهل‌بیت (ع) گرم است که با قدرت راه را ادامه می‌دهیم.
۷۰هزار دانش‌آموز تبعه افغانستان  در خراسان‌رضوی
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم طی سخنان کوتاهی در این مراسم، با اشاره به وجوه مشترک فرهنگی، دینی و مذهبی بین مردم ایران و افغانستان، گفت: به خاطر همین اشتراکات فرهنگی و دینی است که اتباع افغانستانی در کشور ما، ماندن در کنار برادران و خواهران ایرانی خود را ترجیح دادند.
خدابنده تصریح کرد: در همین حال مسئولان و مردم ما نیز هیچ تفاوتی بین خود و اتباع افغانستان قائل نشده‌اند، همچنان که در حال حاضر تنها در خراسان رضوی دست‌کم ۷۰هزار دانش‌آموز تبعه افغانستان در مدارس و کلاس‌هایی درس می‌خوانند که دانش‌آموزان ایرانی نشسته‌اند و هیچ تفاوتی هم بین آن‌ها وجود ندارد.
وی گفت: در حالی که اتباع افغانستان در چند دهه گذشته در تمامی وجوه اجتماعی و اقتصادی، در بین ما مسالمت‌آمیز زندگی کرده و مردم ما آنان را همچون برادران و خواهران خودد پذیرفته‌اند، آن‌ها نیز همواره در کنارمان بوده‌اند، نمونه بارز آن هشت سال جنگ تحمیلی یا حضور در سوریه و محور مقاومت است که علیه دشمنان قسم خورده مسلمانان، با ما همراه و هم‌قسم بوده‌اند.
وی تأکید کرد: این همبستگی و پیوستگی فرهنگی بین مردم ایران و افغانستان ادامه خواهد داشت و امیدواریم نمود آن را در برقراری امنیت پایدار در مرز‌ها و امنیت و آرامش در هر دو کشور شاهد باشیم.
غم و ترس در جامعه‌ای با یاد شهدا جایی ندارد
وحید جلیلی نیز در این نشست طی سخنانی کوتاه با اشاره به آیات قرآن گفت: خداوند در قرآن کریم به شادابی شهدا در بهشت اشاره دارد و می‌فرمایند هرگز گمان نبرید که آن‌ها مرده‌اند.
وی افزود: بر اساس آیات قرآن جامعه‌ای که شهدایش را به یاد داشته باشد هیچ گاه غمگین نمی‌شود و هیچ گاه نمی‌ترسد. بی‌شک هر حرکت فرهنگی که در راه شهدا باشد تلاش می‌کند تا ابتهاج مؤمنانه و نشاط را در جامعه حفظ و پرتو‌هایی از همان ابتهاجی را که شهدا در بهشت دارند به جامعه منتقل کند.
جلیلی در پایان از قدیریان و تمامی هنرمندانی که برای رساندن پیام شهدا به جامعه تلاش می‌کنند قدردانی کرد.
در این مراسم که با حضور برخی مسئولان محلی، جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و لشکر فاطمیون و خانواده‌های تبعه افغانستان، در منطقه گلشهر مشهد برگزار شد، علاوه بر رونمایی از تابلوی استاد قدیری، آثار تجسمی و نقاشی برخی هنرمندان در قالب نمایشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
0
0
متاسفم واسه ایران وایرانی
البته شاید این نقاش نژادی افعانی است که به ناحق توایران ساکنن چون ایرانی جماعت خودش هزاران مشکل داردکه مشهد مارا کردن افغانستان .حالا ایران هیچ کاری ندارد .هرروز افغانستان وجنگ افاغنه هاوکمک به طالبان و....و....ماخودمون هیچ مشکلی نداریم واقعا ....دیگه رونمایی هرروزه وغصسشون واسه ایرانی جماعت ضروریه ......ازبیکاری به نقاشمون تبریک میگم اگه افغانه نیست .این ......مهمه واقعا مهمه بجای مسائل دیگه کشور ایران ...هرچی از سرمایه ما که باید خرج جوون ایرانی بشه یا ایرانی جماعت که مال خودشونه توسط یه عده خرج کشورهای همسایه میشه که چی ؟که چی ..)ای وای ....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار