کد خبر: 1051923
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
فرانسه – آلمان بازی بزرگ شب پنجم یورو
شب پنجم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا برای ما ایرانی‌ها یک شب متفاوت است. امشب در شروع مسابقات گروه F، یعنی گروه مرگ مسابقات یورو هرچند که اوج حساسیت را باید از ساعت ۲۳:۳۰ در دیدار فرانسه و آلمان جست‌وجو کرد، اما بدون شک تمامی علاقه‌مندان به فوتبال در ایران چشم به بازی ساعت ۲۰:۳۰ مجارستان و پرتغال دارند، آن هم نه بابت اینکه کدام تیم پیروز می‌شود یا این بازی با تساوی به پایان می‌رسد، نه، همه می‌خواهیم بدانیم رونالدو گلزنی می‌کند یا نه!
فریدون حسن

سرویس ورزشی جوان آنلاین: شب پنجم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا برای ما ایرانی‌ها یک شب متفاوت است. امشب در شروع مسابقات گروه F، یعنی گروه مرگ مسابقات یورو هرچند که اوج حساسیت را باید از ساعت ۲۳:۳۰ در دیدار فرانسه و آلمان جست‌وجو کرد، اما بدون شک تمامی علاقه‌مندان به فوتبال در ایران چشم به بازی ساعت ۲۰:۳۰ مجارستان و پرتغال دارند، آن هم نه بابت اینکه کدام تیم پیروز می‌شود یا این بازی با تساوی به پایان می‌رسد، نه، همه می‌خواهیم بدانیم رونالدو گلزنی می‌کند یا نه!

حمله به رکورد دایی
کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن ۱۰۴ گل ملی حالا تنها پنج گل با رکورد ۱۰۹ گل علی دایی فاصله دارد. مهاجم ۳۶ ساله تیم ملی پرتغال که شاید آخرین روز‌های حضور در ترکیب تیم ملی کشورش را تجربه می‌کند حالا در آستانه ثبت یک رکورد دیگر قرار دارد. رکوردی که شاید ما ایرانی‌ها دلمان نخواهد هیچگاه شکسته شود، اما این اتفاق حالا ممکن‌تر از هر زمان دیگری است. امشب رونالدو و یارانش مقابل مجارستان به میدان می‌روند و این بهترین فرصت برای گلزنی فوق‌ستاره فوتبال جهان است تا خود را به رکورد علی دایی، نزدیک و نزدیک‌تر کند. هرچند که رونالدو قطعاً به برتری تیمش در این مسابقه و دو بازی سخت پیش‌رو مقابل فرانسه و آلمان می‌اندیشد، اما به هر حال نیم‌نگاهی هم به رکوردشکنی خواهد داشت و بدش نمی‌آید که نامش در رده ملی نیز مانند باشگاهی در اوج قرار بگیرد. بازی امشب پرتغال و مجارستان حتماً یک بیننده خاص و ویژه دارد و آن هم کسی نیست جز «علی دایی».
فینال زودهنگام
فرانسه و آلمان را باید فینال زودهنگام مسابقات قلمداد کرد. مانشافت‌ها که آخرین بازی‌های خود با هدایت یواخیم لو را تجربه می‌کنند، می‌خواهند خاطرات تلخ جام جهانی و مسابقات قبلی با سرمربی‌شان را فراموش و در اوج با او خداحافظی کنند. لو هم خوب می‌داند که کسب موفقیت در یورو می‌تواند در آینده کاری‌اش تا چه میزان مؤثر باشد. بنابراین تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا تیمش بهترین نتیجه را کسب کند. در آن سوی میدان، اما قهرمان جهان قرار دارد، فرانسه‌ای که می‌خواهد با قهرمانی در اروپا ثابت کند تیم برتر فوتبال دنیاست. دیدیه دشان، سرمربی خروس‌ها حالا با اضافه شدن بنزما قدرت تهاجمی تیمش را بالا برده، ضمن اینکه امباپه در بهترین شریط خود قرار دارد تا در کنار سایر بازیکنان از فرانسه تیمی خطرناک و مدعی قهرمانی بسازند.
از انتقام انگلستان تا برتری لاله‌ها نارنجی.
اما در مسابقات یک‌شنبه شب در تک‌بازی گروه D انگلستان، اتریش و هلند مقابل حریفان خود به پیروزی دست پیدا کردند. انگلستان در یک بازی سخت موفق شد در ویمبلی لندن با گل رحیم استرلینگ یک بر صفر کرواسی را شکست دهد تا آغازی خوب در یورو داشته باشد. گرت ساوت‌گیت، سرمربی این تیم بعد از برتری مقابل کرواسی با تمجید از شاگردانش گفت: «اینکه به هواداران و مردم کشورمان یک بعدازظهر لذت‌بخش هدیه بدهیم، بسیار شیرین است. اغلب دقایق مسابقه امروز تحت کنترل ما بود و ما موقعیت‌های زیادی به آن‌ها ندادیم و خطرناک ظاهر شدیم. ما در چهار هفته آینده به تکرار چنین عملکردی نیاز خواهیم داشت. گروه دشواری داریم و چالش‌های متفاوتی پیش‌روی ماست. خوشحالیم که شروع خوبی داشتیم، اما هنوز باید امتیازات بیشتری کسب کنیم.»
در گروه C اتریش ۳ بر یک مقدونیه را شکست داد و هلند با هدایت فرانک دی‌بوئر در یک بازی نزدیک و پرگل موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ از سد اوکراین با مربیگری شوچنکو بگذرد. فرانک دی‌بوئر پس از این پیروزی گفت: «ما مسابقه خیلی خوبی داشتیم، اما ظرف پنج دقیقه تقریباً همه چیز را از دست دادیم. باید در نیمه اول گل‌های بیشتری می‌زدیم، ولی در کل این شروع خیلی خوبی بود.»
آندره شوچنکو، سرمربی تیم ملی اوکراین هم با اشاره به جذابیت‌های این مسابقه گفت: «مسابقه بسیار سریع و جذاب بود که هر دو تیم فرصت‌های زیادی به دست آوردند. دوست دارم از تیمم برای واکنشی که در این بازی نشان دادند تشکر کنم، مخصوصاً بعد از اینکه ۲ بر صفر عقب افتادیم. در آن لحظه می‌توانستیم شکست را بپذیریم. باختن در یک مسابقه همیشه ناراحت‌کننده است، اما این یک تراژدی نیست، ما دو بازی دیگر در پیش داریم و هنوز هم با همان انرژی بازی می‌کنیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار