کد خبر: 1051206
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
سامانه «کوثر» به عنوان سامانه جامع معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

این سامانه به نشانی kouthar.razavi.ir علاوه بر اطلاع رسانی دقیق درباره برنامه های روزانه فرهنگی تبلیغی حرم مطهر رضوی، امکان ارائه درخواست فعالیت فرهنگی توسط متقاضیان را فراهم ساخته و با توسعه آن، فرصت مشارکت افراد و تشکل های مردمی در اجرای برنامه های حرم مطهر ایجاد خواهد شد.

سامانه کوثر همچنین در فازهای بعد، خدماتی همچون نظارت و ارزیابی برنامه های فرهنگی، برنامه ریزی گروه های زیارتی، ثبت نام انجام عقد زوجین در رواق شیخ طوسی و... را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

حرم مطهر در خط مقدم جهاد فرهنگی است

محمدمهدی برادران، مدیر عالی حرم مطهر رضوی در مراسم رونمایی این سامانه گفت: در شرایطی که دشمنان ما همه توان خود را برای تهاجم فرهنگی به کار گرفته اند، حرم مطهر رضوی در خط مقدم جهاد فرهنگی است و تلاش می کند با ارائه برنامه های متنوع، زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) را به سلاح دانش و ایمان مجهز کند و بینش و آگاهی آنها را ارتقا دهد.

وی تصریح کرد: دشمنان ما همواره برای پیشبرد اهداف خود از فناوری های نوین استفاده می‌کنند و اگر ما بخواهیم بدون مجهز شدن به ابزار لازم، به این جنگ تمام عیار برویم، وظیفه خود را به درستی اجرا نکرده‌ایم و از همین رو اقداماتی از این دست یک ضرورت و اجبار است.

نباید از فرصت فضای مجازی غافل شد

برادران تصریح کرد: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارائه خدمات در بستر مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید از این فرصت غفلت کرد.

وی افزود: سامانه «کوثر» یکی از ابتکارات خوب در این حوزه است که به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده است و می تواند آثار و برکات فراوانی برای مجموعه فعالیت در حرم مطهر رضوی و خدمت رسانی فرهنگی و تبلیغی به زائران داشته باشد.

لزوم ایجاد بستر تعامل با مخاطبان برنامه های حرم

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با تاکید بر ضرورت ارتقاء امکانات و خدمات این حوزه افزود: رونمایی از سامانه ای مانند کوثر، آغاز راه است و ما باید به سمت هوشمند کردن و تعاملی کردن آن حرکت کنیم تا مخاطبان بتوانند در مورد خدمات فرهنگی و تبلیغی حرم اعم از برنامه‌ها، مراسم، سخنرانی‌ها، مداحی‌های و.... نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند و این تعامل دو سویه زمینه ارتقای کیفیت فعالیت ها و متناسب سازی آن با نیاز مخاطب را نیز فراهم خواهد کرد.

برادران همچنین به این نکته اشاره کرد که در سطح اماکن متبرکه 600 خدمت احصا شده است که بسیاری از آن می تواند در فضای مجازی ارائه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار