کد خبر: 1049645
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
سیدعبدالله متولیان

ابراز رضایت و خوشنودی مقام معظم رهبری از عملکرد یک ‌ساله مجلس یازدهم در دیدار مجازی با نمایندگان مجلس، در واقع نشانه رضایت معظم‌له از حضور مؤثر همراه با بصیرت مردم در انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم هم است. امام خامنه‌ای در همین دیدار با لحنی خاص مردم را به شرکت حداکثری و با بصیرت در انتخابات فراخواندند که بر شناخت و خنثی‌سازی توطئه دشمن در ناامیدسازی و تلاش آنان برای تحریم انتخابات تأکید داشت. اگر چه ناامیدسازی مردم و تلاش برای عدم شرکت مردم در انتخابات، استراتژی ثابت دشمنان انقلاب در ادوار گذشته بوده و هست اما اینک تلاش دشمن بر بستر نارضایتی عمومی ناشی از عملکرد غلط و سوءمدیریت و ناکارآمدی غربگرایان و ناکامی آنان در گره گشایی از همه امور کشور از طریق تعقیب دیپلماسی سازش با غرب استوار شده است.
سه دهه است که دشمن بر بستر ناامیدسازی و بی اعتمادی مردم خیمه زده و سلطه بر ملت ایران را از طریق عدم مشارکت مردم ایران در تعیین سرنوشت خود جست‌وجو می‌کند. مقام معظم رهبری در همین زمینه سه دهه قبل در خطبه‌های نماز جمعه تهران 29/۷/68 می‌فرمایند: «دشمن می‌خواهد مردم را نسبت به آینده خودشان بد بین و ناامید کند... دشمن می‌خواهد بگوید فاصله میان مردم و مسئولان به وجود آمده و این فاصله روزبه‌روز بیشتر می‌شود. این چیز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را دشمن دارد تفهیم می‌کند و سم‌پاشی می‌کند.‌ دشمن می‌خواهد بذر تردید، شک، بی‌اعتمادی و بدبینی را در جامعه بپاشد. »
اینک دشمن خارجی پس از سه دهه تلاش مذبوحانه با کمک عوامل و نفوذی‌های داخلی، با تکیه به ضعف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و نقص‌های ناشی از سوءمدیریت و ناکارآمدی موجود در مدیریت اجرایی کشور، پیشرفت‌های شگرف و گسترده کشور در حوزه‌های مختلف را نادیده گرفته و کماکان بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبد، اما ملت غیور، انقلابی و قهرمان ایران در راستای تحقق بیانیه گام دوم و تصحیح راه غلط طی شده توسط لیبرالیزم اشرافی و تشکیل دولت مؤمن، کارآمد، غیور، انقلابی، ضدفساد، عدالت‌خواه، مردمی، جهادی، جوان‌گرا، بانشاط و تحول‌خواه به دلایل متعدد از جمله دلایل زیر به میدان انتخابات آمده و حلقه تحول‌خواهی، جوان‌گرایی، نگاه به داخل، مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، بیکاری، تورم، رانت‌خواری، اشرافی‌گری و قاچاق را تکمیل خواهند کرد:
۱ - انتخابات ۲۸ خرداد اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب است و بر اساس بیانیه گام دوم، نظام اسلامی قرار است گذشته را چراغ راه آینده قرار داده و به اصلاح خطا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اشتباهات ناشی از ناکارآمدی و سوءمدیریت مسببان وضع موجود بپردازد.
۲ - انتخابات پیش رو به جرئت اولین انتخاباتی است که در آن تحول‌خواهان در برابر مدافعان وضع موجود قرار گرفته و در اذهان مردم هیچ خبر و اثری از جبهه بندی متعارف سیاسی نظیر اصولگرا و اصلاح‌طلب نیست و هر کس که از وضع موجود ناراضی است باید به میدان آمده و با رأی خود به وضع موجود خاتمه دهد.
۳ - جریان لیبرال و غربگرا که در پوشش و لوای اصلاح‌طلبی و اعتدال گرایی در حقیقت همان اسلام امریکایی را تعقیب می‌کند و در طول سه دهه گذشته با سوءمدیریت، برون‌گرایی و نگاه به بیرون، غفلت از ظرفیت‌های عظیم داخلی و عدم استفاده از نیروی انسانی جوان و کارآمد کشور فرصت‌های طلایی فراروی ملت و کشور را سوزانده و شیرینی پیشرفت‌های فراوان، شگرف و معجزه‌آسای کشور در تمامی زمینه‌های علمی، دفاعی، خدماتی و امنیتی را به کام مردم تلخ نموده و با ناکارآمدی خسارات فراوانی به معیشت مردم و اقتصاد کشور وارد ساخته، باید با رأی قاطع مردم جای خود را جریان تحول‌خواه و دولت جوان حزب‌اللهی و انقلابی بدهد.
٤ - حضور حداکثری و رأی قاطع مردم به جربان تحول‌خواه، پشتوانه محکمی برای مبارزه با مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و کانون‌های پیچیده و در هم تنیده و پیدا و پنهان قدرت و مفاسد اقتصادی، رانت‌خواری، شبکه نفوذی‌های دشمن و مدافعان غربزدگی در کشور بوده و عزم دولت جوان انقلابی در گسترش عدالت، مبارزه با فساد، رفع موانع موجود بر سر راه اقتصاد و معیشت مردم، رفع و دفع تورم، بیکاری، تبعیض و فقر عمومی را جدی تر خواهد کرد.
۵ - حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو نشانه رشد سیاسی مردم در تشخیص علل موجده وضع موجود و خنثی‌کننده تلاش دشمنان بیرونی و شبکه همکار آنان در داخل برای استمرار مدیریت غربگرا در کشور خواهد بود.
۶ - حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو به منزله رضایت‌مندی مردم از عزم نظام در مبارزه با فساد، تبعیض، فقر و تورم و تلاش مضاعف برای عدالت‌خواهی و استیفای حقوق مردم در قوه قضائیه و مطالبه ملی برای تسری آن به قوه مجریه و سرعت بخشی و استمرار آن در قوه مجریه و مبارزه حقیقی با علل بروز مفاسد، بی عدالتی‌ها و رانت‌خواری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها خواهد بود.
۷ - برخلاف تبلیغات غلط جریانات سیاسی، علت اصلی حضور و یا عدم حضور مردم در صحنه انتخابات به تمایلات حزبی و جناحی، مرتبط نبوده و نشانگر نارضایتی مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از سوءمدیریت و ناکارآمدی دولت‌های مستقر بوده و انتخابات پیش رو فرصت مناسبی فراروی ملت قرار داده تا با حضور حداکثری خود، برای اولین بار قطار مدیریت کلان کشور را بر ریل تحول‌خواهی و تغییر وضع موجود به حرکت درآورند.
۸ - کشور متعلق به مردم است و حضور حداکثری مردم بهترین، منطقی‌ترین، اثربخش‌ترین، عاقلانه‌ترین، کم هزینه ترین، سهل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین و کوتاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین راه برای اعمال اراده ملی جهت تغییر وضع موجود به نفع ملت و سرعت بخشیدن به تحقق مطالبات به حق مردم خواهد بود.
۹ - در شرایطی که هم‌اینک در دهها کشور مردم برای برگزاری انتخابات و حق رأی خود برای تعیین سرنوشت و اداره کشور بر اساس اراده ملی می‌جنگند، امپراطوری رسانه‌ای دشمن با تمام قوا برای ممانعت از حضور مردم در صحنه انتخابات به میدان آمده و مردم را به عدم مشارکت در انتخابات تشویق و ترغیب می‌کنند. بی‌شک همین یک عامل برای حضور حداکثری مردم و خنثی کردن توطئه دشمنان کافی به نظر می‌رسد.
۹ - در دو سال گذشته در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، اقدامات مؤثر و بسیار خوبی در جهت جوانگرایی، امیدآفرینی، فرصت‌سازی و کارآمدی در قوای نظامی، قوه قضائیه و... به وقوع پیوسته و ذائقه مردم را شیرین، تهدید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را خنثی، شور و نشاط خدمت را برانگیخته و دشمنان این مرز و بوم را در تحقق برنامه‌های خود ناکام گذاشته است و با توجه به اینکه قوه مجریه به عنوان نشانگاه اصلی دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی و تخریب باور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اعتماد و امید مردم تلقی می‌گردد، حضور حداکثری مردم به‌عنوان باطل‌السحر همه توطئه‌های دشمن محسوب می‌گردد و بی تردید عدم اصلاح فوری قوه مجریه موجب کاهش اثربخشی تلاش‌های صورت گرفته در سایر ارکان نظام خواهد بود.
۱۰ - حضور در عرصه انتخابات، بیش از آنکه یک تکلیف ملی و میهنی تلقی شود یک حق محسوب شده و هیچ کس نمی‌تواند مردم را از این حق مسلم خود محروم کند. در واقع رأی هر فرد نشانگر صدای مطالبه ملت برای تعیین سرنوشت است و برخلاف تبلیغات مسموم رسانه‌های بیگانه و هم صدایی برخی رسانه‌های داخلی، صدای کسی که خود را از حق رأی، محروم کرده هرگز شنیده نمی‌شود و گوش دادن به نغمه‌های شوم و عوام فریبانه رسانه‌های دشمن، محروم کردن خود از حق تعیین سرنوشت و خاموش ساختن صدای مطالبه حق است. عدم شرکت ۷۵ درصدی مردم امریکا در انتخابات ۱۹۹۶ میلادی، مصداق عینی این مدعاست که در نتیجه بی تفاوتی و خودمحروم‌سازی مردم امریکا از حضور در پای صندوق رأی، کلینتون با تکیه به سبد رأی ۲۴ درصدی به کاخ سفید راه یافت و هیچ‌کس صدای اکثریت خاموش را نشنید.
با این اوصاف ملت قهرمان ایران، با صدای رسا و بلند به فراخوان رهبر فرزانه انقلاب پاسخ مثبت داده و با رأی خود مسیر طراحی شده در گام دوم انقلاب و تشکیل دولت تراز انقلاب اسلامی و برپایی تمدن بزرگ و نوین اسلامی را هموار خواهند نمود و ضمن خنثی‌سازی تلاش‌های مذبوحانه دشمن اجازه دخالت در سرنوشت خود را به بیگانگان نخواهند داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار