کد خبر: 1049190
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
آماری که مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران در این فصل از مسابقات باشگاهی خود ثبت کرده‌اند، می‌تواند نویدبخش روز‌های خوب در دیدار‌های سخت برابر عراق و بحرین باشد.
اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از امروز آغاز می‌شود. شب گذشته اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی اعلام شد که از بین ۲۶ بازیکن، در نهایت سه بازیکن دیگر از اردو خط می‌خورند و تیم ملی با ۲۳ ملی پوش راهی بحرین، محل برگزاری متمرکز این مسابقات خواهد شد.

در فهرست تیم ملی ایران نام پنج مهاجم به چشم می‌خورد که در این فصل از مسابقات باشگاهی خود تاثیرگذار و گلزن ظاهر شدند و این می‌تواند تیم ملی را در دیدار‌های سخت برابر عراق و بحرین در راه صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی کمک کند.

طارمی و ۲۳ گل برای پورتو

مهدی طارمی بدون شک یکی از بهترین لژیونر‌ها و بازیکنان فوتبال ایران در فصل جاری بوده است. او که از تیم ریوآوه راهی پورتو شده بود، در اولین فصل حضورش در پورتو موفق شد ۲۳ بار برای این تیم گلزنی کند. طارمی ۱۶ بار در لیگ و ۵ بار در جام حذفی پرتغال دروازه حریفان پورتو را باز کرد و دو گل هم در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. علاوه بر این، طارمی ۱۱ پاس گل در لیگ پورتو داد و چند پنالتی برای تیمش گرفت تا نشان بدهد همه جوره مهاجم کاملی است.

مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران و ۷۱ گل برای شکستن سد عراق و بحرین

آزمون و ۱۹ گل برای زنیت سنت پترزبورگ

سردار آزمون این فصل را هم در تیم زنیت سنت پترزبورگ روسیه به پایان رساند. آزمون با لباس زنیت ۱۹ بار گلزنی کرد و اگر در بازی آخر این تیم غایب نبود، می‌توانست حتی تعداد گل‌های خود را بیشتر کند و عنوان آقای گلی روسیه را از دست ندهد. آزمون البته در لیگ قهرمانان اروپا دقایق زیادی برای زنیت بازی نکرد و در مقطعی دچار آسیب دیدگی شد؛ بنابراین در این رقابت‌ها نتوانست گلزنی کند.

مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران و ۷۱ گل برای شکستن سد عراق و بحرین

کریم انصاریفرد و ۱۴ گل برای آ. اک

در کنار آزمون و طارمی، کریم انصاریفرد هم روز‌های خوبی با تیم آ. اک یونان داشت. انصاریفرد که یکی از کاپیتان‌های تیم ملی فوتبال ایران هم محسوب می‌شود، در تیم آ. اک ۱۴ بار گلزنی کرد که ۱۳ گل در لیگ یونان بود. انصاریفرد به صورت مشترک در رده دوم برترین گلزنان لیگ یونان قرار گرفت. شاید مهمترین گل انصاریفرد در این فصل در مرحله مقدماتی لیگ اروپا و مقابل ولفسبورگ آلمان به ثمر رسید و باعث شد آ. اک به مرحله گروهی این مسابقات صعود کند.

مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران و ۷۱ گل برای شکستن سد عراق و بحرین

کاوه رضایی و ۸ گل برای شارلوا

کاوه رضایی یکی از لژیونر‌های فوتبال ایران در کشور بلژیک است. او که در اصل بازیکن تیم کلاب بروژ محسوب می‌شود، این فصل را هم با لباس تیم شارلوا به میدان رفت. کاوه در هفته‌های نخست لیگ بلژیک عملکرد خیلی خوبی داشت، اما به تدریج افت کرد و نتوانست درخشش اول فصل خود را داشته باشد. مصدومیت کاوه در این روند بی تاثیر نبود. این مهاجم که سابقه بازی در تیم استقلال ایران را هم دارد، این فصل ۷ گل در لیگ و یک گل هم در مرحله مقدماتی لیگ اروپا برای شارلوا به ثمر رساند و عامل صعود تیمش به مرحله مقدماتی این بازی‌ها شد.

مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران و ۷۱ گل برای شکستن سد عراق و بحرین

مهدی قایدی و ۷ گل برای استقلال

مهدی قایدی جوان‌ترین مهاجم دعوت شده در این لیست تیم ملی فوتبال ایران است. او در تیم استقلال عملکرد چشمگیری داشته و یکی از پایه‌های اصلی تیم استقلال در این فصل بوده است. قایدی با سه گل، دو پاس گل و گرفتن یک پنالتی در لیگ قهرمانان آسیا در کنار چهار گل، ۶ پاس گل و گرفتن دو پنالتی در لیگ برتر نقش تعیین کننده‌ای داشته است و به نظر می‌رسد می‌تواند این عملکرد را در تیم ملی هم از خود نشان بدهد.

مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران و ۷۱ گل برای شکستن سد عراق و بحرین

هنوز مشخص نیست در لیست نهایی تیم ملی چه نفراتی حضور دارند و آیا سه بازیکنی که قرار است از فهرست تیم ملی کنار گذاشته شوند شامل مهاجمان هم می‌شوند یا خیر، اما آمار ۷۱ گل از مهاجمان تیم ملی در این فصل از مسابقات باشگاهی خود می‌تواند آمار امیدوارکننده‌ای برای تیم ملی باشد؛ بخصوص برای دو بازی سخت و سنگین برابر بحرین و عراق. علاوه بر این، تیم ملی ایران بازیکنان هجومی و گلزن دیگری هم در اختیار دارد از جمله سامان قدوس، علی قلی زاده، مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش که می‌توانند در صورت نیاز، گره از مشکلات خط حمله ایران باز کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار